Mitt inne i skogen ..

I fredags bar det iväg till Småland där svärföräldrarna bor! Det är ett samhälla lite utanför Jönköping, en liten håla som ligger mitt ute i ingemansland! Natten är beckmörk och du hör inte en bil eller polissiren någon tid på dygnet.. utan bara fåglar och eventuella skördetröskor, riktigt skönt! Total avkoppling utan stress, telefon .. (JA, ni läste rätt.. ingen mobil telefon!!) eller dator .. bara natur och husdjur..

  

I lördags åkte vi förbi en lika liten ort som den vi besökte, hämtade upp en kattfälla som föreningen skulle beställt för längesedan, men jag fick aldrig bussgodset till att fungera. Men av en slump tittade jag in på deras sida och såg att detta låg ju i Nässjö.. inte långt från Jönköping! Så jag plingade dem, direkt, för att fråga om jag kunde komma förbi och hämta den istället. Inga problem, hade t.om bättre tur än så.. deras lilla fabrik hade de utanför Nässjö nära Frasses föräldrar! Super!!! Underbar familj, plus att vi fick rabatt..

Efter vår tripp efter buren åkte vi till Jönköpings City för att träffa Franz vänner och kanske gå lite i affärer. Jättekul att träffa dem, men vädret kunde ju varit bättre.. det ösregmade heeeela tiden!! Efter en snabb tur till A6, Jönköpings shoppingmall, fick jag en guidad tur i det gröna.. Backar över allt och längst upp på toppen kunde man kolla ut över "The City" och havet..riktigt mysigt!!
Väl tillbaka i skogen var vi båda riiiiktigt trötta, jag nannade en stund medans Franz meckade larm...

Igår bar det hemåt, vi tog det lugnt hela söndagen.. kelade med vovvar och katter innan vi begav oss ut i spöregnet! På vägen hem satt jag och svor över alla bilister, eller de flesta iallafall. Det är under en 3 timmars resa som man inser hur dåligt och vårdslöst folk kör! Inte konstigt det är så mycket olyckor på vägarna, folk tror ju att de enbart är de på vägarna och kan köra hur de vill! Blinkers på motorvägen.. behövs det vid omkörning??? *idioter*



Lägger upp lite bilder ikväll så ni får se härliga Jönköping...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback