Veckor går snabbt...

Har ju inte hunnit med något denna veckan, vart har dagarna blivit av?? Efter jobb är man totalt slut eller så hittar man på ngt med vänner eller föreningen och kommer hem "miss i nassen"..
Kände att jag saknade att skriva, men nu när jag börjat vet jag inte vad jag ska börja med.. vilket ände förblir början på den långa röda tråden? ....

Vi har snart passat syrrans katter i en vecka, Stig och Sture! Båda adopterade via Rädda Katten och de är så olika dessa små troll. Stig, kisen med stump till svans, är en glad och uttåtriktad kise. Han beter sig som om han varit hos oss i all evighet. Medans lillbrorsan Sture inte vill alls..=( Han e skygg för oss, eller mest Franz och hans grova stämma, och säkert utmobbad av Skrållan och co .. =( Tycker så synd om den lille kraken!! Syrran kommer hem imorgon, men hon skulle egentligen iväg igen.. men vi får nog prata om saken.. =( 

 

Malmöfestivalen har hållt på snart en vecka, har inte alls varit av intresse detta året. Fullt med folk överallt som trängs med barnvagnar och hundar, matos som borrar sig in i näsan, illamåendet kommer krypande... näää.. det är inte min grej detta året. Men vad är det jag missar? Jag har sprungit där varje år sedan barnsben.. så detta året kan jag faktiskt vara utan det. Har varit där nere och ätit iallafall, och köpt mina årliga strumpor .. =)

Jag har börjat "bygga bo"! Innan folk förklarade för mig vad det var förstod jag inte vad ordet hade för mening. Visst.. jag kan ju räkna ut vad det kan handla om, men att gravida planerar ihjäl sig och strukturerar om inför kommande visste jag inte hade ett eget ord. Nu har jag förstått att jag börjat bygga bo, jag fixar , ställer iordning, planerar vart hyllorna ska vara, sängen ska fixas på plats, onödiga saker kastas... Igår var en sådan dag, jag städade mig trött och donade hemma.. Riktigt kul, man blir så glad när man sedan går och lägger sig. Mycket fixat...*weeee*
MEN när vi närmade oss slutspurten i städningen hjälpte Rudolf oss att få börja om. Han fick för sig att lämna en hälsning i sängen! Det var ingen liten pöl han lämnade kvar, utan alla sängkläder åkte av och ner i tvättkorgen. Mitt mysiga duntäcke måste tvättas idag så nu har jag endast ett megatunnt täcke till att värma mig om natten.
Efter att gubbjävlen fick en utskällning skämdes han så mycket att han gick och la sig i den nya kartongen som kommit med posten. Han dök ner under flikarna för att verkligen gömma sig....grrr.. där kan han ligga!!

 

På lördag ska vi till Tyskland, följer med Sara och Peter för att handla litta sprit!! Jag måste bunkra upp med några Grön Tuborg iallafall.. de kan ju hålla tills jag får lov att smutta på en igen!
Liten bild på magen.. den växer som fan just nu och folk tror att jag har några veckor kvar.. Hmm, stämmer inte riktigt , har 13 veckor kvar!!!



Avslutar med lite kisebilder, som vanligt .. Skrållan urtrött efter att ha hållt koll på Stig hela dagen.. Higge i sin nonchalanta ställning bakom soffstödet.. =) Ja, vad kan man säga...??

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback