En fläkt kanske ??

Just nu önskar jag mig en "hand_airconditioner" som jag kan gå runt och bära på och fläkta mig själv med när det blir för varmt.. TYP HELA DAGEN!!! Det är ju svinvarmt ute, jag håller på att kravera .. helst nu med den stora "bollen" på magen...*pust*

Våra små kisar har fått en ny kompis att leka med, lilla Maja. Hennes matte är iväg på semester så vi passar denna underbara damen i en vecka, och det går jättebra. Så försynt och snäll men hon gillar INTE Grålle. Kan vara för att han är så enorm som gör att hon undviker honom. Stackars Grålle.. han vill ju bara fram och hälsa.. =(



I helgen var det Möllevångsfestival i Malmö och vi i föreningen var där och spred information om oss och om hemlösa katter. Det var kul, många roliga folk att titta på och mycket varierande musik. Det togs bilder och det är första gången jag har sett mig själv med kaggen ..*förutom i spegeln då* .. på foto .. och jag var ju enorm!! Varför har ingen sagt ngt??
Ser ut som jag svalt en badboll av större storlek!!!
Ja.. det är väl såhär det är att vara gravid, att allt mellan midjan och halsen växer i en enorm fart som jag/alla inte är beredda på... Men jag säger det ännu en gång, jag ska vara glad att jag inte har några andra symptom än att magen växer.. !!



Igår var vi hemma hos Sara och Peter och mördade flygmyror! Finns det ngt äckligare?? Vi satt lugnt och skönt ute i solen när de började spridas under Franz solstol. Det var sjukt många, överallt flög de omkring... *ryser vid tanken* ..
Maten blev god, som alltid hemma hos familjen i Staffanstorp. Vi alla hjälptes åt men det var mest grabbarna som fixade i köket. Jag och Sara kollade foton, skalade några äpplen och dukade fram inför kvällens måltid...



Dags att gå hem.. ha en skön dag.. 


Kommentarer
Franz säger:

Kan ju då vidareförmedla det miljövänliga alternativet för att döda myrorna med vingar..

Använd Grumme såpa/vatten (märkt med svanen) eller Yes diskmedel o vatten... Dränk dom små liven i detta o de flyger inte mer... R.I.P

2008-07-28 | 16:45:37
Else säger:

HAHA, när jag väntade Bertil sommaren 94 (varmaste sommaren i mannaminne) köpte vi en fläkt till taket i sovrummet för att jag skulle överleva. Dagtid levde jag den mesta tiden i skuggan på min balkong, eller liggande som en strandad säl flämtande efter luft i tvärdrag någonstans.

2008-07-29 | 10:47:02
Cecilia säger:

Men Malin du är jättefin ju! Du och magen är ett fint par, men jag förstår att det e svettigt värre att bära om kring på den!

2008-07-29 | 20:43:55
Bloggadress: http://ciliak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback