Nerkörd av en rullator...

Var inne på Hemköp idag för att köpa lite eftermiddagsfika till jobb. Väl framme vid kakorna kunde jag inte bestämma mig, utan stod och velade en liten stund mellan 2 olika muffinssmaker. I ögonvrån ser jag ngt komma emot mig, ngt litet och det kommer ganska sakta fram. Jag märker när "det där" är framme vid mig eftersom jag får en knuff.. AV TANTENS RULLTOR!! Hon går rakt på mig, som om jag inte finns, och börjar känna på de muffisen som jag stod framför. Jag sa högt till tanten, som för övrigt var väldigt liten eftersom hon nästan var dubbelvikt ( som gamlingar är ) att "här stod jag" .. och allt jag fick till svar var "hmpff..".. och sen fortsatte hon titta på paketen FRAMFÖR MIG.
Jag tog mitt lilla paket och gick, och denna damen ska vara riiiiktigt glad att jag är lite smått tokig i äldre/pensionärer.. annars vet jag inte vad jag gjort. Graviditetshormonerna hade ju sagt sitt annars!!
Tror de att de kan göra vad de vill för att de är i behov av en rullator?? Ja, jag respekterar äldre, det har min mamma lärt mig, men jag respekterar inte de som utnyttjar sin ålder eller annat för att stå först/överst ,...
*mummlar lite för mig själv*

I veckan fick jag en blomma av Cecilia, hon kom in på jobb och gav mig denna bara "sådär" .. Jag blev jätteglad, det var så fint av henne...!! Titta så fin den är... ( detta är dagen efter )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback