Kattvakt!

Just nu busas det enormt i vår lägenhet, vi har 2 nya inneboende hos oss! Jämfört med våra egna gamlingar och tjockisar så är dessa enormt busiga! På nätterna lever de upp OCH får våra kisar att röra på sig! De sprattlar sig trötta, jagar varann tills det inte finns mer energi och sen sover de dagarna igenom tills det är dags för oss "människor" att gå till kojs.

Idag hittade jag ett nytt busstreck från våra inaccorderade hårbollar.. rulla ut toalettpapper!!! De ser gtill att rullen blir tom och att pappret ligger som en mysig hög på golvet under. Fnyser lite, tittar lite på snedden och sen går de igen. Jag har bevis ....



Min graviditet... vi är nu i vecka 17 + 6 och jag känner fortfarande inget speciellt. Mår riktigt bra, bara väldigt trött och ont i brösten. Annars allt helt ok, men fortfarande inga känningar i "magen". Inget sprattlande eller liknande..*suckar* .. hur länge ska man få vänta ? Är otålig, vill ju ha ett litet annat tecken än växande mage och trötthet. Ja.. jag vet jag gnäller, men detta är så stort för mig att jag känner att jag MÅSTE ha fler bevis.. :)

Nästa fredag ska vi till barnmorskan igen, då kommer vi få reda på vad det är för kön. Vi vill det, vi kan inte vänta utan vi vill veta vad det är för ngt litet vi har i magen..
Namn? Ja.. i Turkiet satt vi och pratade om det på stranden, vi båda fastnade för ett killnamn.. Melvin. Men nu har jag hört att det är ett vanligt kattnamn..*mummel*.. Men jag får inte tänka på det, utan Melvin..*smakar på det* .. låter som ett fint, ovanligt namn i våra öron. Tjejnamn har vi inte direkt kommit fram till, vi tyckte att det av ngn anledning var svårare...

Igår blev det klart med min lägenhet, NU är den såld och jag saknar den redan trots jag inte bott där sedan slutet av November 07! Min första egna "köbelägenhet" är nu såld!!!
Jag trivs här på rörsjöstaden med Franz, skulle inte vilja flytta tillbaka för den är så mycket mindre.. MEN .. jag älskade den lilla lägenheten, dens små detaljer och gamla inredning.

... 2008-06-25 ... överlåtelsen klar för Brf Söderhus, lägenhet 100!



Kommentarer
Cecilia säger:

Melvin hette mitt första marsvin... Det är ett jättegulligt namn! =)

2008-07-10 | 21:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback