Datorhaveri!

Att inte kunna använda sin dator gör att jag får smått panik. Samhället idag ÄR så datoriserat att det blir ett handikapp utan en dator. Det hände mig, en vanlig morgon förra veckan, att min dator inte ville mer. Nätverkskortet hade gett upp så jag kom inte ut på internet. Men.. hallå, mina mail och annat då ? "Mmm".. nickade Franz vänligt.. "det går inte".
Tur var han hemma och kunde kolla vad som egentligen hänt, ringa supporten och annat.. men den ville verkligen inte komma igång. Frustrerad som jag var la jag över allt på en annan hårddisk och rensade datorn men inte heller det hjälpte. Tack och lov gick det på garantin och dagen efter kom ett bud och hämtade "låddan"..*poff*.... datorn borta...
Nu är det bara till att vänta..

MEN.. jag köpte faktiskt en ny. Hade länge kollat på en starkare dator så nu såg jag min chans...
Den andra kommer säkert tillbaka hel och fin, men då får jag försöka sälja den.. eller ha en backup ?
Visst är den fin...



Panik blev det iallafall, i Malins lilla värld, kan bli så när det handlar om mobilen eller datorn. Det är min kontakt med omvärlden .. sms eller ett snabbt mail. Telefon? Njää.. sällan.. att ha jobbat som telefonist sedan man var 15 år har ju satt sina spår...

Känner att vädret fått mig dåsig och lite smådeppig. Vill inte ha det så, vill vara full av liv och sprudla av glädje, men hur är det möjligt när det konstant är mörkt och trist ute?
Det blir en "depp-pepparkaka" som tröst och jag önskar alla dör ute en trevlig kväll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback