Väskan e packad!

Äntligen har jag tagit mig i kragen och packat klart väskan, eller väskorna! Har haft båda stående i sovrummet ett tag nu men inte fullföljt packningen, men nu är det klart.. ! Det var en del man skulle ha med sig, så det fick bli 2 väskor.. en till lilla Melvin och en till oss förvirrade föräldrar.



Igår var det dags för nytt besök hos barnmorskan. Nope, han var inte fixerad enligt henne, utan både hon och jag kunde röra hans lilla huvud där inne i magen. Lite scarry faktiskt, man är så nära honom men ändå så långt kvar.
Men nu har vi gått in i vecka 38+1.. så allt kan ju hända. Själv tror jag han blir ett decemberbarn, runt lucia har han bestämt sig för att komma ut. Det känns lite så faktiskt, så jag har ställt in mig på det.
Fortfarande mår jag toppen, förutom att jag känner mig väldigt tung just nu. Det är påfrestande att gå runt och bära på denna kroppen, nu känner jag att det får räcka men fortfarande inte jag som bestämmer..*önskar*
Funderar på om jag har sammandragningar, men jag vet inte eftersom jag inte vet hur det känns. Har funderat lite på ett mönster som återkommer hela tiden, och det är att jag känner mig svag och måste sätta mig, som om jag inte orkar hålla uppe magen. Samtidigt är magen skum... så NU efter ca 2 månader har jag förstått att det kanske är sammandragningar. Men jag vet inte.. fan inte mycket man vet som förstföderska...*suck*


... Higge ligger redo på skötbordet...

Eftersom vädret har varit så himla skoj idag har det blivit storstädning i huset. Tvättar och städar så ikväll kommer jag inte kunna röra mig. Och i allt slit letar jag efter min julduk.. såg den förra veckan men nu vet jag INTE vart den låg. Hur trist och jobbigt är inte det då??!! Jag har letat och vänt in och ut på alla garderober.. blir väl att jag får köpa en ny...
 
Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback