Ruggigt väder!

Inte alls kul att vakna imorse och titta ut, grått, trist och duggregn! När ska vädret lätta upp? Ta fram solen och låt det bli lite kallt så man kan sitta på en uteservering i värsta halsduken och dricka varm chocklad?!
Vi försökte gå utanför dörrarna, trodde vi hade pejlat av vädret så pass bra att det var dags att få frisk luft.. men icke. Det började igen med lite dugg och sen regnade det. Trippen blev enbart till Ica Maxi.. 

Väl inne på Ica Maxi insåg både Franz och jag "Malin-fällan" .. de har julpynt precis innanför dörrarna! Mysigt men farligt! Jag hade kunnat shoppa mig blå på mer julpynt, det är ngt man inte kan få för mycket av. Hade på ett naffs kunnat få lägenheten att glittra och glimma, men jag hejdade mig.. istället blev det annat som är förknippat med jul; Clementiner och pepparkakor! Kan äta ihjäl mig på det! 



Men julstämingen börjar nå Sturegatan, har smått börjat ta fram och mysa till det .. sen kanske man inte hinner... Melleboy kan ju dyka upp när som.. *längtar*

Behöver väl inte påminna er där ute att magen börjar bli stor och tung? T.o.m i bilen börjar det bli ont om plats. Var ute och körde i fredags och insåg att det var inte långt kvar till ratten! Snart kan han kicka på ratten!!

 

Nu har vi ätit och Skrållan har äntligen lagt sig till ro i soffan. Hon har blivit så jobbig på sista tiden, springer rundor som en annan kattunge och skriker sig hes. Men varför ? Kan de fasen inte bara berätta vad problemet är så man vet??!! Nu lockar man med allt men inget hjälper, hon bar tittar och springer vidare. 
Först trodde jag hon var leksugen, men fasen.. tanten är 19 år och så fort ngn av grabbarna närmar sig för att leka lite fräser och spottar hon. Så Matte hade fel... igen.. !!

Hoppas ni får en riktig mysig lördagkväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback