Jag vill hinna, jag skäms fruktansvärt.. !

När jag skapade denna blogg var det för att blogga av mig av vardagen med familjen och annat som händer, men jag hinner inte. Sitter ofta vid datorn på kvällarna men jag orkar bara inte. Jag skäms, ville ha ngt att kunna gå tillbaka till för att minnas alla minnen med Melvin ... men men, det är inte försent än.

 

Sommaren har sprungit förbi oss. Franz har haft 4 veckors semester som tar slut nu på Måndag, då börjar allvaret för mig och Melvin igen. Har ju varit semester för även lilla mig, Franz har stigit upp på morgonen och tagit Melvin.. jag har sovit vidare. Under veckorna som gått har det hänt mycket, Franz fyllde år så jag ordnade överraskningsfest för honom. Först med hans föräldrar och sedan med vännerna på helgen, han anade inte ett skvatt =) Är själv förvånad att jag kunde hålla mig, detta var ju planerat i månader.. =)


... såhär vacker var Franz när de hämtade honom ...

 

   

 

Vi besökte även Ystads djurpark. Melvin kollade noga in de stora djuren innan han till slut somnade av utmattning i vagnen. När han vaknat till liv igen blev det rundtur på gräset för att sen svalkas av i den lilla poolen. Killen njöt, detta är livet!! Vi hann även med att besöka vännernas stuga i Yngsjö, 3 dagar av grillning, massor av öl och gos med barnen på dagarna. Stranden lockade med sol och bad.. och vem doppade fötterna, jo Melvin.. så klart! =)

   





Nu är vi precis hemkommen från Småland, har haft 3 underbara dagar hos Melvins farmor och farfar! Mitt i skogen där luften är som bäst, ingen stress, inga bilar, inga gatulampor.. utan bara total lugn!

Lillkillen har blivit "stor".. =) Han har nyligen fått 2 nya tänder i ovankäken och det gör nog riktigt ont. Melvin är riktigt ledsen denna gången, inget vill han äta och han har feber. Han vaknar mitt i natten och bara skriker.. =( Stackare... vi står maktlösa. Men snart är tand nr 2 genom tandköttet, och förhoppningsvis blir det lugnare då.

  

Annars är han go & gla, vår lilla grabb som nu både kryper och ställer sig upp. Han vill så mycket och han genomför det oxå. Pratar och skrattar om varann tills tänderna gör honom påmind om smärtan och då kommer det några tårar. En bitring och panodil senare så mår han bättre,.. vår lilla huligan!

Nu är han 8 månader och 5 dagar. Han började krypa för 2 månader sedan för att månaden efter resa sig upp. Sitta själv har han gjort länge, nu går det som en dans från liggläge.. och snabbt dessutom. Snart kommer han börja gå.. jag fasar för den dagen, då är verkligen friden slut! *ler med hela ansiktet*

  

  



Bilder kommer snart, sitter på jobb och skriver av mig. Japp, du läste rätt.. jag jobbar extra på helgerna. Måste komma hemifrån och träffa lite andra folk, prata annat än bara barn. Saknar det faktiskt... känns skönt att vara här!

Kram på er.. !

Kommentarer
Else säger:

Du behöver väl inte skämmas för att du inte skriver i bloggen?! Att ha småttingar tar tid och ska få lov att ta tid. Det handlar om prioriteringar och det är väl självklart att man prioriterar tiden med sitt barn framför tiden framför datorn. Mys du med din lille Melvin så mycket du hinner, plötsligt är han stor och du undrar vart tiden tog vägen. ;))

2009-08-15 | 10:21:14
linda säger:

hej

jag gillar verkligen at läsa din blogg..eftersom vi nästan aldrig träffas så e det så kul att läsa vad som händer i ditt liv..men att skämmas behöver du ju inte..jag hade heller inte hunnit om inte jag skrivit när natha sover eller leker två minuter med sej själv.

kram

2009-08-16 | 18:08:42
Bloggadress: http://nathaliesmamma.webblogg.se/
Malin säger:

Från början var bloggen för att skriva av mig om vårt liv med Melvin för att sedan kunna gå tillbaka och kunna minnas det som varit. Läsa om alla hans framsteg och tokigheter samtidigt som vi satt i soffan och bara log åt dem.. =) ´Det är därför jag sköms, för att jag inte tar mig den tiden. Men inte försent att ändra på det.. nu så.. =)

2009-08-18 | 16:57:37
Zara säger:

Gud vilka fina bilder! =)

Fika snart?

2009-08-19 | 09:35:40
P säger:

precis hitta bloggen via FL. Är 34, från Malmö. Planerar bebis. Lättläst blogg. I like that :)

2009-08-19 | 21:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback