En bra start på midsommarhelgen.

Veterinären ringde mig igår på midsommarafton och ville berätta om Rudolfs prover. Allt såg bra ut, han har väldigt bra värden för att vara så gammal. 18 år och varken njurar eller lever har dåliga värden.. blir så glad, en lättnad svepte in över mig! Men han hade liiiite_megaliiiiiite dåliga värden på ngt som hade med blodkropparna att göra, men det var inte alls allvarligt. Men vi skulle hålla koll på det, så nya prover om 2 veckor.



Terroristen har börjar krypa! Eller ska jag snarare skriva dra sig framåt! Med svettiga händer och fötter kan man dra sig mot målet.. =) Så nu e det full rulle, han slår iväg sina leksaker för att nästa sekund bege sig iväg. Och han har förstått hur man gör en helomvändning mitt i krypandet, snabbt går det. Han snurrar runt som en klockvisare!



 

Helgen har varit lugn, bara mys och massa lek med Melvin. Skönt att inte alltid åka iväg eller stressa för att man ska komma ihåg allt inför en kväll borta. Nu har vi varit hemma hos Rudolf, han blir mer och mer säker på lägenheten men fortfarande har vi ju våra huliganer som vill leka med honom.. men Rudolf kan ju inte leka som tidigare.
I veckodagarna träffar jag och Melvin en del barn, så denna helgen tog det vi det lugnt...


Såpbubblor är Melvins favorit, men Higges mardröm!

Nu har lillkillen somnat för natten så jag och mannen ska ta en kväll i soffan, se film och njuta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback