En dag som ledsagare

Just idag var jag ledsagare, och jag kommer få vara det imorgon igen. Kanske kängre, vem vet. Ledsagare till katt är svårt, ni som har haft katt vet att de aldrig ligger still.. oftast inte iallafall.
Min lilla Rudolf har tappat synen, vet inte vad det är som har hänt men det har skett väldigt snabbt. Så imorgon kommer veterinären hit och kollar på honom, tar lite prover och ser vad det kan vara. Hon tyckte det var konstigt att han blivit så över ett par dagar, i slutet av förra veckan var han normal.... eller iallafall med synen.



Han har lyssnat på vart jag har varit, följt min röst men på vägen dit har han i stort sett krockat med varenda vägg. Nu framåt kvällen har det gått bättre, vet inte om han börjat känna efter bättre vart väggen börjar och slutar. Det gör så ont i mig, jag kan inget göra för honom utan enbart försöka hjälpa honom genom dagen...

Men imorgon är det dags, då är veterinären här. Har aldrig längtat så efter att få träffa en veterinär. Jag vill veta, vill kunna göra allt för min stackars Ludan... =(

Usch... håll tummarna för oss!!


Kommentarer
linda säger:

hoppas det löser sej till det bästa för er alla.

2009-06-17 | 07:02:41
Bloggadress: http://nathaliesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback