10 månader & 7 dagar ...

Sitter på jobb och saknar min älskade son så fruktansvärt mycket! Han har den senaste tiden blivit så medveten om allt och fruktansvärt givmild. Vi leker ofta tillsammans när vi inte kan vara ute i sandlådan, och han kommer och ger mig leksaker för att i nästa sekund försvinna bort och hämta en annan leksak. Även katterna får leksaker, han lägger dem i deras små kattbäddar så när det är dags för dem att krypa till kojs finns det ingen plats. De tittar på mig och går sin väg.. jaja, jag vet att lillebror gett er grejor, ska genast plocka bort dem! *suck* Men det är mysigt, jag njuter mer och mer... om det nu är möjligt att man kan göra det??!!

Babysim 3 började igår men vi kunde inte gå, Melvin har de senaste dagarna varit lite gnällig och rosslig så jag tyckte det var bäst att stanna hemma. Istället lekte vi hela dagen med Melvins favoritleksak, dammsugaren! Att den kan vara så rolig... jag försstår det inte riktigt! Han tjoar och skrattar av glädje när han kryper fram till den, ler med hela ansiktet och börjar utforska alla knappar. Samma knappar som han utforskat miljoner ggr innan... men ja, han har kul iallafall..=) Efter att ha busat och haft kurragömma började han bli trött, så vi åt mellanmål och sedan ville han somna. Efter att vi sagt gonatt till lampan och Svampbob släckte jag och gick ut, och hörde att han låg och pratade för sig själv men efter någon minut blev det tyst. Melvin hade somnat med snuttefilten i högsta hugg .. min lilla prins. När klockan närmade sig fyra kom Franz hem och då sov vår prins fortfarande, hade nästan gått 3 timmar.. han var trött! Sen var det bus resten av kvällen tills det var dags för Melvin att somna inför natten. Och han somnade lika snabbt som under dagen så jag och Franz fick resten av kvällen för oss själva. Inte för att vi gjorde ngt speciellt, satt trötta i vars sin soffa och kollade tv ..=) 

Vi är alltid trötta, vet inte om det beror på vitaminbrist eller att vår son leker energin ur oss??!! Vi får iallafall sova om nätterna, det kan vi inte skylla på. Så bra har vi haft det sedan han var några månader gammal så skylla på nattvak kan vi inte... kanske är vi bara påväg att bli gamla?? *skrattar lite*. Även dagslurarna går bra, han somnar efter 5-10 minuter och sover aldrig mindre än 1 timme... jag hinner massor! =)) 

Sitter på jobb igen ( därav inga bilder just nu ), ringer lite grann men inte så mycket än. Kollar lite hus mellan samtalen, det är dags att samla på sig ännu ett vuxenpoäng! Nu när vi är en till behöver vi större och något med bättre planlösning! Jag älskar vår lägenhet, den är underbar men dålig planlösning när man har en liten vilding och hans leksaker. Nä.. det är dags att flytta till ngt eget.. får se vart vi hamnar..=)

Nu ska jag hämta kaffe, kvällens drog ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback