Så trött på alla baciller!!

Varje vecka har vi en ny bacill i familjen och det börjar gå mig på nerverna. Inget vi kan göra ngt åt men jag orkar inte med dessa sjukdagar längre, vill ha en frisk, pigg och glad familj igen! Samtidigt är det så tråkigt att vabba från jobb, har precis börjat komma in i det igen efter en lång mammaledighet och så är man borta halva veckor. Grrr...


Sitter i pappas knä och läser i favoritboken ...

Nu är Melvin sjuk igen, men denna gången är det inget som vill försvinna. Måndags kväll kräkte han rakt ut precis innan jag skulle lägga honom för natten. Inga tecken under dagen att ngt var fel, ätit bra och sovit kanon. Efter den kvällskräkningen så var det igång, vi matade honom med sked för att få i honom ngt. Allt kom upp igen.
När onsdagen kom och han var fortfarande lika dålig tog vi honom till akuten i Lund. Det enda Melvin hade fått behålla var majsvällingen, om vi hade tur. De få skedarna med yoghurt eller nypondricka han fick i sig kom upp igen. Även på akuten kräktes han upp, och det fick läkarna att ta beslutet att han skulle ha dropp under natten.

 
Att få emla salva på händerna var inte poppis, sjuksystern fick linda lite för att gömma det...

 
Först lite span på bilarna utanför för att sen decka totalt utmattad i soffan...

Eftersom Melvin haft en uppblåst mage de senaste 14 dagarna så var/är jag 120 % säker på att detta ej är en vanlig maginfluensa. Detta är ngt annat! Melvins mage kan ibland likna en mage på ett undernärt barn, och den kan vara så trots att magen är tom. Allergi är en stor misstanke och läkarna tror det är för gluten. Nästa vecka kommer proverna som de tog på honom under tiden han var där, och i några dagar till får han endast äta majsvälling.. inget annat.. =(


Jag och en väldigt trött Melvin myser lite i väntan på besked ...

Min lilla prins är så trött och medtagen. Han har inte den energin som han brukar, men det är ju inte så konstigt. Hoppas verkligen att vi snart kan börja ge honom ngt annat, men det får bli i små doser...

En sak som jag gillar när Melvin är sjuk det är att jag får lov att gosa med honom! Det är den enda gången som jag kan ha min son i knäet och sniffa lukten ur hans hår! Inte kan man sitta i knäet annars, då missar man ju allt annat som händer under tiden mamma sniffar hår. Men nu får det räcka, jag vill hellre ha en frisk liten son. Saknar hans skratt och leénde...



Mitt allt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback