.. och nu kom magsjukan!

Melvin var tillbaka på dagis nu i veckan men de ringde torsdag ef om att han var dålig i magen, maginfluensa. Halva dagiset är hemma för just det, så vi var inte förvånade. Franz körde och hämtade honom, och som vanligt ville han inte hem.. han hade ju det roligt.. =)

Jag var ledig fredag så det blev ej ngt VAB för mig, det räcker att jag var hemma 1,5 vecka förra gången! SÅ Melvin och jag hade en bra dag, busade och skojade, märkte inte alls av maginfluensan. Själv tror jag att det var sluttampen av kräksjukan som han hade, för nu idag är han i stort sett bra... nu är det bara hostan som han ska bli av med! =(

Jobbar natt igen, de ringde och jag känner att jag bara måste ha in lite extra pengar nu när jag vabbat så mycket. Lönen från det "nya" jobbet är ju bara ett skämt, och vab på det gör saken inte mycket bättre. Måste hitta ett nytt!
Fick iallafall gästspela på gamla jobbet nu i veckan, HSB behövde hjälp. Hur det kändes? Väldigt jobbigt men jag trivdes otroligt mycket! Det var mitt skrivbord, min dator, mina samtal och mina arbetskamrater. Jag har saknat det och det gör ont i mig att inte kunna vara där mer än 8 timmar/ vecka. Jag söker annat, väldigt mycket just nu, men jag har dubbla känslor när jag skickar iväg min ansökan .. får jag ett heltidsjobb måste jag släppa HSB helt..

Saknar min familj, har jobbat hela dagen och knappt sett dem. Vill hem nu! Hem och gå in till Melvin och bara titta på honom där han ligger och sover, han är underbar! Kan man älska någon så mycket? Trodde inte det var möjligt....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback