Hit och dit och hit igen!

Tycker det är en jobbig period nu, jag dras från ett jobb till ett annat! Har 4 timanställningar på 3 olika jobb och jag försäöker pussla och trixa med dessa så det blir heltidsjobb. Inte lätt, och verkligen inte kul!
Känns som om jag jobbar hela tiden och överallt men det blir nog bara heltid. Men dessa farande mellan jobben tar sin tid vilket gör att jag är hemifrån vääääldigt länge, blir långa arbetsdagar.


Melvin har en kelstund med Grålle ...

Nu ska jag hjälpa HSB lite mer, så det blir 60 % hos dem. Samtidigt så blir det kanske nya tjänster lediga men ändå inte. Behöver de sommarvikarier? Isåfall kan ju inte jag om jag hjälper till på den andra avdelningen. Men kanske kan jag ta extra på taxi, de behöver kanske sommarvikarier.. men kommer de timmarna passa in med HSB? Blir galen.. vill bara ha en plats att vara på, ett skrivbord, en dator, ETT lösenord ... inte dessa 15 olika som jag har nu. 

När jag var på väg från jobb så ringde de från dagis. Melvin var jätteledsen och hade varit det ett tag. Han hade inte riktigt feber men hängig och glansig i ögonen. Jag hade ändå tänkt hämta honom tidigare eftersom jag slutade i rimlig tid, så jag hämtade honom direkt. Han var så seg och trött, lite smågnällig och matt i blicken. Vi åkte hem och tog lite mellanmål, sedan tempen och då hade han över 38 i feber. Det blev alvedon och sedan somnade han direkt. Klockan var då 15:30 och nu är den 17:20 .. han sover fortfarande.. =( Mellebus börjar nog bli sjuker... när han är gnällig så är det ngt på gång..

 

Nu är Skrållan hemma igen, jag hämtade henne i tisdags på kremeringen. Jättesöta människor som tog sin tid, förklarade allt med gravar, priser och hur de går tillväga. Men det är inte aktuellt än eftersom de just nu inte kan gräva i jorden, och sen vill jag avvakta och se vad som händer med vårt boende. Blir det hus ska hon ju helst få vila i vår egen trädgård, min lilla lollipop...

 
har fortfarande plasten kvar, vågar inte kolla ner i den.. =(

Nu sla jag ta tag i saker här hemma.. snart vaknar nog sjuklingen..

Trevlig helg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback