Skånetrafiken i ett nötskal!

Stressade iväg mig själv och sonen imorse eftersom jag skulle hjälpa till på kundtjänst och arbetstiderna där är mellan 08:00 och 16:00. Allt gick bra på dagis, Melvin sprang in och jag skuttade där ifrån med lätta steg. Skruvade upp radion i bilen och just då hade de trafikinformation. De upplyste om viltolyckor.. bla bla bla.. OCH att det är förseningar med tågen! GAAAAH!! Inte idag!

Det snöar inte, det är ingen is på spåren men visst fan är det förseningar och inställda spår. Istället har det nu blivit mer och mer vanligt att det är ett sk spårfel! Och det var ju det som var anledningen imorse.. så enligt den fina tavlan och deras utrop så skulle vartannat tåg gå hela vägen till Malmö/triangeln. Men så var inte fallet, utan alla tåg stannar i Eslöv och sen skulle man ta bussen till Lund för att hoppa på tågen igen till Malmö.  Nope.. inte denna kvinnan, jag klarar inte av det med dessa sammandragningar och trycket som nu finns dagligen. Utan jag vände tillbaka och gick mot bilen. Satan!

Men jag kom inte långt, bara någon minut körning så hade en gigantisk lastbil försökt ta sig under järnvägsbron i Höör... och det vet ju alla att det inte kommer att gå. Utan denna dubbla långtradare fick backa tillbaka över torget där det stockat sig med bilar som skulle till stationen... jag önskar jag hade tid att stanna och kolla hur det gick, men jag hade en tid att passa.

Och sen är det som det är på jobb.. ingen bra dag idag alls, önskar jag kunde få stanna hemma i sängen heeeeeeeela dagen och bara gömma mig!

Önskar alla andra en underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback