Storstadsbesök!

Som vi alla skåningar vet så var det storm i måndags natt. Jag somnade innan bullibumpa var slut och hörde inte alls när det drog igång, men vaknade mitt i natten av att Melvin kallade på oss. När jag kom in i hans rum var han vaken och satt och mumlade lite. Jag förstår ju varför! Det lät som om han satt mitt inne i stormen, det lilla hörnrummet fick så det teg och klart vaknade han av detta. Till sist sa han bara " mamma bloso" Jag tog upp honom och bar in honom i vår säng. Det lät iallafall lite mindre i vårt rum...



När vi vaknade av klockan var det ingen ström i huset, ingen värme och heller inget vatten. Jag vände i hallen och gick in och la mig igen. Melvin och Franz låg fortfarande kvar. Efter ca 1 timme var strömmen tillbaka och vi kunde börja fundera på att ta oss till jobb. Men kallt var det, fossingarna fick sig en köldsmäll när man placerade dem på golvet.. =((

Idag var Melvin hemma från dagis, de hade planeringsdag och det skulle enbart vara vikarier på plats. Jag kände inte för att lämna honom där med personer han aldrig träffat nu när vi börjar gå åt rätt håll med tryggheten. Men vi har haft fullt upp idag, tog tåget till Malmö tidigt imorse för att tillbringa en heldag i storstan..  :)
Vårt första stopp blev ett besök på Melvins gamla dagis. Vilken lycka i killens ögon, lite blyg mot fröknarna men de var inte sena att ta tag i honom och ge ett ordentligt pusskalas och då släppte allt. Kompisen från förr, Mr A, var på plats och de fann varann direkt. När vi kom var de ute och han sprang iväg och lekte som han alltid gjort, medans jag kunde sätta mig ner och pusta ut lite. Efter en stund skulle de gå in och vi kunde följa med, Melvin var inte sen att gå mot dörren! Man skulle inte kunna tro att Melvin varit borta från sitt gamla dagis dessa veckor. Så skönt att få komma tillbaka och hälsa på, han njöt verkligen av att träffa alla igen.. ( och det gjorde faktiskt jag med ) Vi alla saknar vårt dagis ... men ja, vi ska nog hitta kärleken i det nya med..  :)



Efter en förmiddag av lek och stim somnade han direkt i vagnen på väg till mitt jobb. Jag gick inom för att kolla lite mejl och vänta på Carina, vi skulle ta oss en liten fika. Det var ett tag sedan hon träffade Melvin så bäst att passa på en sådan dag som idag. Men hon fick se en annan sida av honom .. =)



Efter Melvins lilla tupplur blev han väldigt jobbig, han trotsade om allt och alla. Skulle inte sitta still, skulle inte det och skulle inte det andra. Han var glad och sprallig men verkligen på bushumör. Resan hem med tåget började bra men efter ca 20 min skulle han inte sitta på sin plats utan springa runt, vilket inte är en speciellt bra idé! Efter ett antal lyft upp på stolen, ner från stolen, upp i vagnen och ner från vagnen placerade jag honom sittandes i vagnen och det var inte alls populärt! Han var både arg och ledsen på samma gång. Han skrek, drog av sig strumpor och jacka och skulle verkligen visa att han bestämde. No no no! Han fick sitta kvar och skrika, folk tittade men det brydde jag inte mig om! Vi hade enbart en hållplats kvar och jag försökte förklara för honom att han inte fick sätta sig på stolen eftersom han inte sitter still men han vägrade lyssna. Nä, trotsa på lille vän .. jag skäms inte en sekund bland folk! Passar det inte resefolket kan de gå till nästa vagn!


Melvin har gjort blommor av sina pärlor..

Nu sover vår lilla trotsiga busunge, han var helt slut efter en dag full av äventyr! Själv ska jag snart lägga mig i soffan med värmefilten och en katt bredvid... önskar er en god natt.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback