Underbara måndag!

Kanske var det bara idag eller så har Melvin börjat komma tillbaka in i dagisvärlden igen! Det var inga problem att få med honom imorse, han tog på skorna och sin jacka... denna mamman var så glad! Hela vägen till dagis, de fem minuterna med bil, pratade han bara om sina två nya vänner på dagis.. redan då kändes allt så bra!

När vi väl var framme gick han själv in med sin väska i handen, stolt och på riktigt bushumör! Innan jag hann få av mig skorna och hänga hans jacka var han redan på väg in och skrek över axel "mamma, häng me". Jag kunde inte mer än att skratta, det var sååå längesen jag såg honom så här glad över att få komma till dagis. Tror det var i december! Väl där inne kom jag på att snuttis och nappen låg kvar i väskan, den har han haft nu den senaste tiden för att han var så ledsen. Den glömde han och jag påminde inte att den fanns. Tro mig!
Väl inne gick han runt och började dansa för sina fräknar! Då skrattade vi alla i takt! Och sen var det inga problem att vinka i fönstret när jag gick, han log brett och mycket. Vilken bra start på dagen... jag hoppas att det framöver kommer att vara på detta sättet!

Idag fick jag låna ett bälte av min vän Maria mot mina foglossningar. Ska bara försöka klura ut hur det fungerar, men jag hoppas innerligt att det ska hjälpa mig. Denna graviditeten har jag fått allt jag inte fått förra, men foglossningar är fan inget att leka med. Sådan smärta! Känns som om jag har en kniv instucken i ljumsken och som vid varje rörelse skruva sig runt, runt, runt. Inget kul alls, jag vill att det ska vara över snart!

Jobbet börjar dra mot sitt slut, känns konstigt! Kanske förblir det ngt när mammaledigheten är slut.. eller inte. Då är det första gången i min jobbhistoria som jag är arbetslös! Otroligt... aldrig varit det förr. Inte på heltid iallafall!
Ska nog ordna sig, men man undrar ju redan nu hur det ska bli!



Nu är det snart dags att säga natti natti till Händige Manny. Det är Melvins favorit och efter gonatt stunden ska han in och borsta tänderna. Nåde oss om vi går mot ngt annat än toadörren.. han blir vansinnig! Han ska borsta tänderna med "ohhlala".. tandkräm. Fråga inte!

Ha en skön kväll!!


Kommentarer
Maria säger:

Ring om du inte klurar ut det, det röda strecket ska var i mitten på magen, sen omlott i ryggen, eller krysset ska vara över det bredaste stället på "röva", och så spänn fast det lite...så där så det sitter bekvämt...he he...=/

2011-02-07 | 19:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback