Helgen över på ett nafs!

Hur e det möjligt att helgen går så snabbt??!!
Sov visserligen bort halva lördagen eftersom jag jobbade natten men ändå.... borde vara fler dagar på en helg!

I lördags var vi i Staffanstorp hos Sara och Peter, hjälpte dem med att installera en sak. Jag var väääldigt seg och helt enkelt borta under kvällen men inte så konstigt. Denna kropp har inte varit upp så länge på evigheter, kan ju säga att det blev en smärre chock! Men vi hade trevlig, åt och umgicks men vi var trötta föräldrar. Haha.. nu kan jag skratta åt det, men vi var barnlediga men när klockan slog 21:00 var vi mer döende än levande.. hahaha



Efter att ha hämtat Melvin hos mormor åkte vi till Bjärred och Melvin fick leka loss med A. Jättetrevligt, Melvin och A har det verkligen så kul ihopa! Det är verkligen Kling och Klang! Tyvärr glömde jag kameran hemma så jag har inga bilder.. =( 

Idag blev det inskolning på det nya dagiset och det gick jättebra! Melvin var lite blyg i början, snärpte lite med munnen som han alltid gör när det är människor han inte känner. Men så söt, han fann sig relativt snabbt med de andra barnen och hittade en lika envis pojke som han själv! Till en början var det lite tjafs men sen kom de två att följa varann under dagen.. jättekul! Tror detta kommer gå bra, men verkligen så olikt det gamla dagiset... jag själv saknar det stället sjukt mycket! Här var det inte samma ordning och reda.. och ni som känner mig vet att jag ÄLSKAR ordning och reda. Här var det lite... lite kaos men på deras sätt.. =) Svårt att förklara, de har ju sina rutiner och jag är så van vid de gamla .. jag får helt enkelt anpassa mig och det ska inte vara några problem. Så länge Melvin är nöjd är jag nöjd!


En trött nyinskolan kille leker med sina älskade pärlor!

 

Nu är det uppdatering av kattgrejor... Ha en bra kväll!

Kommentarer
Malin säger:

Hej



Va roligt att du är tillbaka här igen...När får du på mammledighet? Innan det är dax eller? Du är inte ledig något undet sportlovs veckan?



Kram Malin

2011-01-18 | 11:17:20
Fllanxa säger:

Så glad att första dagen gick så bra!!!!!!!

Jag själv saknar min en fot som sparkar mig på vilan.....lol. :-)

2011-01-18 | 18:19:33
Malin säger:

Fllanxa, vi saknar er med, mest Melvin kan jag tänka mig! Och han saknar nog ngn att sparka på vilan.. =) , här är det blandat med åldrar så inte så många som sover därav ingen personal i rummet. Vi kommer snart in och hälsar på så du kan säga hejdå.. =)

2011-01-18 | 23:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback