Långledigheten är snart slut

Imorgon är det en ny jobbvecka och det är slut på mellandagar för tillfälligt. Lite tråkigt, känns skönt att kunna slappna av med familjen efter en riktigt jobbig december. Varit så mycket varje helg, Melvins födelsedag, julafton, miun dag och till sist nyår... men NU är det lugnt ett tag framöver..=) 

Just nu är lillkillen med Franz och badar. Själv har jag inte ngn bikini att ta på mig, magen har växt enormt. Så jag sitter hemma och tar det lugnt istället.. =)
Simhallen i Höör ska vara riktigt bra, en egen avdelning för små barn med massor av redskap som de kan använda. Tunnlar och annat de kan springa in.. verkligen super enligt Franz. Skönt.. då vet vi att det finns ngt för både Melvin och den lill* när det väl är dags.. =)

Och i helgen har det varit jag som skulle åka till Eslöv och mata ett par kisar som på en gammal bondgård. Jag tog sambons firmabil och begav mig men så fort jag kom in på isbanan till väg åkte jag rakt in i snövallen. Gick inte att styra bilen för en sekund, helt chanslös! Eftersom jag var framme på plats knallade jag in i den gamla sadelkammaren och hämtade skyffeln som stod där och knallade tillbaka till bilen. Efter mycket skottande kom jag ut men det dröjde inte länge förrän bakdelen var nere i åkern! Jag gav upp och ringde till bonden som bor i närheten, hon fick baskemaj dra mig loss. Hennes sambo kom med värsta traktorn och puttade upp mig men knappt då kom jag loss. Jävla bil till att ha de sämsta däcken i skåne! Stockholmarna som beställer dem tycker inte vi Skåningar har problem med halka... eller hur!

Men nu är jag hemma.. efter ett par timmar i snön.. =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback