Rost åt en viss röd volvo!

På väg hem från Lund hamnar jag bakom en bromskloss. Inte direkt bakom, utan det var en låååång kedja av bilar som fanns framför mig. Jag såg först inte vad det var som fick kortegen att köra i 60 km/ timmen på en 90 väg, utan svor högt över dessa traktorer. Melvin snappade efter, inte svordommen, utan började leta efter traktorn jag pratade om.



Bromsklossen på väg hem var en röd volvo 740GLT, och jag tror inte att han förstod att bilen kunde gå lite snabbare. Det var fint väglag, solen sken och det var plusgrader! Men nä... han stannade hela kortegen genom att köra betydligt saktare än vad som var tillåtet. När det var 90 km / timmen körde han i 60 km i timmen och 40 km i timmen när det var en hastighet på 50.

Jag brukar inte vara negativ, jag brukar inte vara bitter och sur.. men denna bilförare låg inte högt på min lista, eller de andras. Har inte hört så många tuta på samma bil!

Men visst... volvo klassas ju som traktor, så helt chockad ska man nog inte vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback