Olika svar från olika myndigheter

Att studera och vara mammaledig är en konst, tro mig. Jag är en person som alltid ( iallafall till 99 % ) är ute i god tid. Jag har ringt FK, kommunen, CSN, komvux minst 4 ggr per instans för att verkligen få veta hur saker och ting ligger till.

I måndags tog jag kontakt med kommunen igen efter att alla papper är inskickade och fixade, kände att jag ville ha en slutlig bekräftelse på att allt är i sin ordning. Jag vill veta hur många timmar jag kan ha Melvin på dagis. Jag vill kunna veta om de har speciella tider osv. Nu var det dags att veta, tiden börjar närma sig! Men efter måndagens samtal blev jag ännu mera förvirrad, jag fick höra att om jag INTE tar ut något CSN får jag inte ha Melvin på dagis. What??!! Men varför måste jag blanda in CSN ? Om jag kan fixa en studie ekonomiskt ska jag väl inte behöva ta lån/bidrag. Jodå, så är det!

Men igår satt jag hela dagen och ringde runt till de olika instanserna.. igen. Även kommunen ( de amerna som har hand om placeringarna på dagis ) som nu insåg att de faktiskt missförstått mig .. hur man nu har lyckats göra det ... och klart kan jag ha Melvin där heltid om jag vill. Skönt att veta, men hur kan de ha missförstått mig??!!
"Melvin är på ***** dagis och ska bli storebror vilken dag som helst. Jag pluggar heltid och ni har fått papper på detta, hur är era regler om dagisplats och antal timmar? " Jodå... missförstånd!

Jag bad att få det skriftligt att det nu är klart, de har gett mig så många olika svar att jag snart inte vet ut eller in, men hon försäkrade sig att det behöver jag inte. Fasan är inte antalet timmar på dagis, fasan är att när dagen kommer så nekar de honom platsen för x antal timmar. Vad gör man då? Jag kommer gå i taket, känner att det är ett känsligt ämne när barnen är inblandade. Ska jag då behöva förklara för Melvin att vi inte kan vara på dagis som planerat. Han som numera älskar sitt dagis, precis som förr!

Nä.. jag vänder upp och ner på kommunhuset om de nu jävlas med mig, jag kan inte göra mer än jag gjort för att få veta vad jag har rätt till. Bara jag vet så att jag kan börja förbereda inför mammaledigheten.

Men till något mycket roligare.. lilltjejen är numera fixerad och klar att ploppa ut... storstädningen igår gav nog baskemaj resultat!!


Snart så...  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback