Vi fick ta till vikarie nr 2!

Melvin vaknade med hosta tidigt imorse men han fick somna om inne hos mig. Franz var på väg till jobb så det blev bara ett snabbt hej hej till Melvin. När klockan ringde vid 08 hade han precis vaknat och han flög ur sängen för att börja leka i sitt rum, men efter ca en timme var han så trött och hängig. Det blev att hämta tempen och killen hade feber. Sen började en rolig måndag av trötthet, hostande, nysningar och kräkningar!


En riktigt trött och seg kille..

Han ville inte alls äta utan efter kl 11 gick vi och la oss, han ville så gärna sova i vår säng. Efter ca 20 min hostade han så mycket att han klöktes och jag kan erkänna att jag var lättad att han inte hade ätit ngt. Så där satt vi två, jag och Melvin, med kräk precis överallt. Snuttisen, vikarie nr 1 blev så klart värst drabbad och lillkillen tyckte vi skulle hämta en "ny Moa".. =) Så det var bara att duscha honom och mig för att sedan lägga honom i sin säng, tillsammans med sista snuttisvikarien! Och hur glad är inte jag att vi har en egen tvättmaskin??! Jävla fan så glad jag är!

Tog ca 20 min så hade han hostat så han kräkte ner även sin säng.. och en del av snuttisen. Samma sak igen, en dusch, nybäddat med lillsyrrans madrass och en nästan torr snuttis. Men han kom aldrig till ro, utan till sist tog jag upp den trötta killen och sedan har vi legat i soffan och kollat på Disney Channel. Är så glad för att den finns. Och väldigt glad över att Melvin var så seg som han var idag, jag orkar inte mycket med en liten på väg ut mellan benen. Det är riktigt jobbigt just nu, hon kan inte vara längre ner än vad hon är.. bara hon nu kan ta hål på hinnan så vore jag glad.


.. seg i soffan med alla gosdjur som han själv kunde bära med sig...

Han somnade tidigare än vanligt, men inte så konstigt. Än har vi inte hört några hostningar men jag har planerat in ännu en vaken natt och att få tvätta även imorgon..

Natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback