Bara få dagar kvar!

Snart blir vår prins 1 år gammal. Det har gått så snabbt, hinner inte med hans utveckling! =) Nu om dagarna springer han genom lägenheten som ingenting, krypa finns lixom inte längre! Och han gillar det, nu är det nya upptäckter och nya utmaningar..=)



Dagisplats är även fixat, Melvin fick plats redan den 4 januari... vilket är snart! =( Det var inte ngt av de dagisplatserna som vi valt, utan detta är ett nyrenoverat borta vid värnhem och verkar väldigt bra. Vi var där och hälsade på och fick väldigt bra intryck och Melvin sprang runt direkt, det fanns ingen stoppknapp på killen!
Så vi tackade ja, och skulle det inte kännas bra får vi sätta honom på kö för överflytt. För just nu har vi inte ngn chans att tacka nej, vi har inte råd.. =(


Melvin och Alex delar gunga..



Idag var jag på en jobbintervju och det kändes bra. Är visserligen bara timanställning men det kan bli mer. Känns bra, bättre det än att vara arbetslös .. jag känner att jag vill komma igång och jobba igen. Så nästa vecka är det utbildning för denna damen och sen är det nog klart, Malin har ett jobb innan hon blivit arbetslös...*yeeaaayyy* !!
Kanske skulle jag köpa mig en trisslott eller så ? Hmm...


Nu kommer lockarna.. =)

Huset vi tittat på i Höör blev ju sålt MEN det köpet gick tillbaka så nu är vi med i gamet igen. Det var inte "vårt" hus som var den felande länken utan han som skulle köpa det fick inte sålt sitt eget... så det kom ut på marknaden igen. Så jag och Franz väntar bara på vad banken kan säga, och kanske är vi husägare på måndag. Men ska inte säga att det varit lätt, fy f*n vad det är svårt att få lån idag. Inte som när jag köpte min lägenhet på dalaplan, nu går det knappt att låna ngt trots att man är 2 personer med inkomst.
Men håll tummarna att det blir vårt!

Franz är på julbord och Melvin sover. Bara jag och tisarna hemma och vi myser. Ska strax gå och nanna, imorgon är det vaccination för lilla Melvin.

Natti ...

Kommentarer
Jennie säger:

Grattis Melvin på 1års dagen.

2009-12-10 | 08:55:51
Bloggadress: http://mammainthecity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback