Första brevet..

Jag har verkligen inte haft tid att skriva, har inte heller haft orken efter att Melvin somnat för natten.
Vår lilla son vill inte sova om dagarna, han sover nätterna ..6-7 timmar, men sen är det jobbigt att få han att nanna små lurar under dagen. Helt omöjlig, blir riktigt arg och stretar emot med varje muskel som finns. Han väger nu över 6 kg, så det är en riktig fight man har inför varje tupplur...
Mycket har hänt, han är verkligen framåt åt väldigt före sin ålder. Allt ska inspekteras, nya ljus och nya människor. Och sen detta kom har vi haft svårt att få honom att somna, klart vill han upptäcka mer och mer.. nanna kan man väl göra sen?*NOT*



Melvins första brev kom på posten förra veckan... :) Kändes speciellt att få hem det i brevlådan, brevet till Melvin.. 
Inget exotiskt direkt, det var från HSB, han är numera medlem och bosparande så att när det är dags att flytta hemifrån så finns det pengar och bosparpoäng till en lägenhet. Nu tänker de flesta att jag är rudis som redan tänker på hans flytt hemifrån, men jag lärde mig faktiskt en viktig sak när jag jobbade på HSB. Jag såg många ungdomar få första valet på lägenheter pga sina bosparpoäng, så bäst att börja tidigt.. =)



Sedan länge sover han i sin egen säng, och det fungerar bra när vi väl har fått honom att sova. På morgonen mornar han sig rätt väl, man hör honom lång tid innan det är dags att gå upp.. min lilla ängel.. !

I helgen var vi hos Moppi, Mathilda och Micke. Jättekul att hälsa på, lilleman trivdes och jollrade sig genom kvällen. Att natta honom gick även bra, både jag och sambon är smått överraskade men väldigt lättade att det inte innebar en massa skrik. 


 Helgen innan var vi hos Franz föräldrar och hälsade på. Melvin sov hela vägen upp till Småland, och när vi stannade bilden utanför huset vaknade han och tittade på mig med världens mysigaste smile. Som jag smällte.. ville bara dra honom ur bilstolen och ha pusskalas med honom!!!


.. farmor och farfar ...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback