Hur mycket orkar man egentligen??

Vaknar några ggr om natten, Melvin drömmer eller ska ha mat. Morgonen kommer och han vill inte sova längre, och så fortsätter det under dagen. Vagga fram och tillbaka med en värkande rygg, han e tung nu!

Föreningen jag är aktiv i får färre och färre aktiva, vilket gör att man får slita dubbelt så mycket. Ringer och ber om hjälp, men de jag får tag på nekar. Släppa taget, jaaa.. jag är redigt sugen ibland.. men då blir det värre för de som finns kvar. Vill ha hjälp, mailar ut men inget svar från övriga aktiva, jag börjar trötta rejält! Påminnelsemail, men fortfarande inga svar!

Öppnar mailen nu ikväll efter Melvin somnat och får bara en massa sura och klagande mail.. PALLAR INTE! Varför jag, gör jag inte tillräckligt redan? Snart styrelsemöte, flera kastreringar och hembesök och även ett årsmöte.. gaaaahhhh, lägg av!!

Samtidigt fick jag samtal i förra veckan om att mina arbetskamrater undrade hur jag mådde... what?? Jag mår bra, lite trött bara.. hurså? Jo.. hörde att du var varslad! Ahaaa... okey... hmm.. ingen har ringt mig! Istället hade jag en trevlig kollega som tyckt att alla andra ska veta efter att "den" fick höra det, skit i att JAG inget visste. H*n skvallrade runt och såklart kom det fram till mig. Jag blev arg, riktigt arg eftersom det inte är första gången personen flabbar om mig. Väl nere på jobb frågade jag personen vad som menas, öga mot öga,.. inget vettigt svar, började fumla med sitt jobb istället  .. jag gick, arg och ledsen! Fegis! Vad som hände med mitt jobb? Vet inte än, kan inte bli varslad förrän jag är tillbaka... *suck*

Ikväll är ingen bra kväll, för mycket just nu och jag vill bara försvinna! Har en vecka framför mig där vi ska få Melvin att somna efter rutiner, kommer bli långa nätter och långa dagar.. så det blir inte mycket över till annat! Men det ska gå, nu måste vi ge det ett ärligt försök...

Så.. en sliten och väldigt besviken tjej ska gå och nanna..

natti...

Kommentarer
Zara säger:

Åhh neej! Herregud vilket skit. Jag tror vi behöver en låååång fika imorgon! =)

2009-02-10 | 10:44:43
Else säger:

Ta du och koncentrera dig på din lilla guldklimp istället. Den härliga spädbarnstiden går så fort. Ingen kan kräva av dig att du ska sköta hela föreningen också nu.

2009-02-11 | 06:30:09
Bloggadress: http://elsessida.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback