Trött, trött och åter trött...

Vår lilla fågelunge har lugnat sig, han har fått ny mat ( ersättning för känsliga magar ) så pruttandet och skrikandet är mindre. Men att vara vaken med oss är lika kul som innan, inte vill han sova! Rutinerna har dock blivit bättre, det känns så iallafall, men han är snart bara 4 veckor så vi kan inte begära så mycket mer.. det kommer väl med tiden att rutinerna blir mer fasta.



Varje sovtimme på kvällen blir numera inne i sovrummet, så för att hålla koll på vårt lilla liv har vi skaffat oss en "babysitter". Jättekul sak, man hör och ser allt!! Så nu kan vi lämna honom där inne och sätta oss i stora rummet. Kunna prata utan att behöva viska, vi kan se på tv och höra vad de säger, låta Rudolf skrika tuppläten i hallen utan att gå efter honom... =)   Ja.. Melvin vaknar av allt, sover miniminiminimum för att kunna vakna upp och säga " Hej mina trötta päron, vad gör ni ?" ...



På onsdag ska vi till BVC, Melvin ska på sin 4 veckors kontroll. Jag väntar bara på dagen de säger att han går upp för mycket i vikt, han är tung nu lillkillen! Han äter bra och mycket, Iof inte mer än vad det står att de ska äta, men han är redan äver 5 kg klassen. Redig tungviktare... *.. säger mamman med de små armmusklerna* ..

  
.. vadå ska inte kunna vända på mig? Det ser du väl att jag kan... ??

Julen, min födelsedag och nyår är över och snart ska man plocka ner julpyntet. Känns så tråkigt! Älskar att ha ljus omkring mig, älskar att tända ljusen på kvällarna. De i hallen njuter jag mest av, de ger ett underbart sken som får mig att bli varm inombords. Behöver iof inte ta bort allt, men det är så mycket jul över ljusen, vill inte.. lite ångest har jag allt!



 

Imorgon ska jag försöka ta mig till solariet, man e blekare än lakanen i sängen! Det finns ett på hörnan numera, öppnade för någon månad sen.. så jag ska inte skylla på att det är en bit bort.. =)

Nattis...


Kommentarer
Camilla säger:

Så länge han håller en jämn kurva så lär de nog inte säga nått om att han går upp mycket i vikt. Sixten fick ju också ersättning och han gick upp ganska mycket, men efter en jämn kurva och de sa inget. Till slut vägde de honom bara varannan gång. Du vet, han väger redan 10 kg och är 10 mån.



KRAMIS

2009-01-05 | 22:58:45
Bloggadress: http://jrt-flickorna.filosoferar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback