Snörvel och hostande

Veckan har gått snabbt, riktigt snabbt. Har inte hunnit med något alls förutom att jobba. Hade 2 dagar på HSB och det kändes så skönt, jag trivs riktigt bra och skulle kunna jobba där varje dag hela veckan lång. Men nu är det inte så, tyvärr. Istället får man ta långa djupa andetag när man kliver in på det andra jobbet.. jag vill verkligen inte!

Melvin har en redig dagisnäsa numera, den rinner stup i kvarten! Ingen feber, men lite hosta som börjar avta. Vet inte vem som smittat vem, jag Melvin eller Melin mig??!! Slem och snor är även min lilla vardag. Blir inte av med skiten, men med en liten grabb på dagis så är det väl så här det kommer vara några år framåt..??

Skrållan, min lilla prinsessa, blir inte bättre. Hon blir inte direkt sämre heller men jag känner att det är nog dags att låta henne få somna in medans hon fortfarande är så pass bra som hon är. Min lilla älskling, jag vill verkligen inte. Tänk om jag tar fel beslut, att hon egentligen inte är dålig utan bara gammal? Är så jävla rädd att jag gör fel, men samtidigt känner jag ju att det är ngt som inte stämmer. Jag känner ju min lilla älskling och den känslan jag har kan inte vara fel, ngt har ju gjort att jag reagerat.
Veterinären?? Jodå, vi är stammisar där och de hittar inget fel på lilla damen... inget alls...

Imorse blev det storstädning för mig, jag började röja rejält i lägenheten. Kände att det var dags, och bäst att göra det innan Melvin deckade efter maten. Planerna var ju sen att vara ute och leka med Melvin i snön, men det ville inte lillkillen. Att gå i sina skor och sin overall är inget poppis, han verkligen vägrar röra på sig! Men en liten runda blev det iallafall, i vagnen, och sen bar det av till jobb för mig. Måste jobba, klarar mig tyvärr inte på det andra jobbet.. =((

Foton kommer sen, har dem inte på jobb..

Nattis på er..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback