Dagarna bara går!

Känns som om jag aldrig hinner blogga, dagarna bara går och går och vips så har en hel ny vecka bara passerat! Hur gör man för att hinna med mer om dagarna?? Ge mig tips.. please... hahaha!!


Melvin som påskhare på dagis.. =)

Isabelle växer så det knakar och vill vara med hela tiden, jättekul. Men hon vill inte sova på dagarna men sover bra om nätterna, tack och lov. Att inte sova på dagarna gör att man inget hinner, utan jag får lägga hemmet och annat åt sidan hela tiden. Sen blir det dags att hämta storebror på dagis, ge honom mat och leka med honom samtidigt som lillan ska äta och sova. Kvällen kommer och Melvin är trött och går in och lägger sig, Isabelle däremot är övertrött och tar timmar att få och sova.. oftast. Hinner man ngt då ? Nope... ! När hon väl släcker sina små blå är man så trött att man själv slocknar sittandes i soffan eller fåtöljen..
Har så mycket jag vill hinna med, hemmet, mina foton, ringa mina nära och kära som jag inte hinner... GAAAAAAAAAAAH!!



 

Melvin är som den perfekta storebror man någonsin kan ha! Han tar bra hand om Isabelle, hjälper till och vill vara nära henne hela tiden. Klappa och pussa är det bästa som finns, och helst köra henne i barnvagnen när hon är ledsen. Flera gånger har han visat hur mysig och go han är mot Isabelle och varje gång kan jag inte sluta le utan måste pussa sönder min lilla älskling! På dagis får INGEN röra Isabelle utan att han är där! Oftast när jag hämtar Melvin sitter han och äter, jag ställer ner Isabelle i bilstolen och sätter mig hos honom. Nyfikna barn brukar då sätta sig ner och kolla på Isabelle, titta på hennes fötter eller annat... och då kryper det i kroppen på Melvin. "Mamma, Melvin ner till Isabelle" brukar han då säga och snabbt springer han fram och skingrar de nyfikna barnen.. "Fåsitit" säger han stolt till dem... han vill ju bara att de ska vara försiktiga.. =)
Eller gången då Isabelle satt hos Franz och jag inte hann värma hennes ersättning snabbt nog utan hon bröt ut i det högsta skriket någonsin. Ut från sitt rum kommer Melvin springandes från sin vila, trött , yrvaken och ögonen i streck pga det starka ljuset. Staplandes sprang han fram till Franz och tittade på honom med en blick som sa det mesta.. "Melvin sprang batt Isabelle" .. Jo, det kan man nog säga. Då var jag bara tvungen att lyfta upp honom och gosa rejält med min prins!





  

Just nu är grabbarna och badar medans Isabelle tar en tupplur efter dagens tur till Burlöv. Där träffade vi Susanna och Leo och hade det underbart mysigt. .. =)

... blev mycket att skriva... men så är det när man inte hinner... *suck* .. och det blir även en del foton..

Kramen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback