Ingen lugn helg..

Det har varit en lång helg med mycket händelser. Vi har hunnit handla till den lille, varit hundvakt, jobbat, jagat kattungar på kolonin, fått lämna tillbaka Maja, hämtat kattbädd i Lund, en vän har fått en liten, en annan vän är gravid.. .... mm...

I torsdags när jag kom hem stod det blommor på bordet, nyfiken som jag var frågade jag vem som skickat blommorna. Franz fyllde ju år i Tisdags, så det kan ju vara en försenad present.. Men blommorna var till mig, från Franz! De var sååå fina.. men får stå lite i skymundan pga katterna..*suck*



I fredags var både jag och Franz lediga, så vi var på stranden en stund innan vi åkte hem och gjorde iordning för lilla Nova som skulle komma senare under dagen. Nova är en bestämd liten rottis valp på 12 veckor som gäääärna vill busa en trött!! Men så underbart go, så duktig när det gällde hennes behov och hon sov heeeela natten!! Pep lite på morgonen för att hon var kissignödig, så Franz gick upp och gick ut med henne. Jag låg kvar och drog mig lite till, skulle jobba på Taxi så ville inte gå upp direkt...  Lite bilder på Nova..=)

   

Kisarna fick en ny bädd som jag köpte genom föreningen Rädda Katten. Rudolf avgudar den, ligger gärna i den med utsträckta tassar. Visst, han var ju lite skeptisk från början, men efter att ha tittat skumt på den ett tag la han sig ner med tassarna hängandes utanför. Nä, den är inte för liten.. det är Rudolf som älskar att ligga med tassarna rakt ut... hmm..

 

Och stort GRATTIS till Lisa och Micke i Kalmar som fått en liten påg i fredags!! Har inte fått se underbarnet än, men kan tänka mig att han är så himla söt.. =)

Igår fick jag och Cecilia in kattungarna som vi väntat på i flera månader!! De har funnits 2 kattmammor i en koloni, men endast en kattmamma har kommit och visat sina ungar. Men så fort vi skulle komma och hämta dem så var de inte där.. typiskt. Men igår hjälpte stugägaren till och fångade in dem.. tack och lov. Skönt att få in dem med tanke på vädret som kom inatt.. =( Stackarna hade ju fått simma sig fram så mycket regn som kom...
Iallafall .. det var 2 pojkar och en flicka som fångades in, lilla Fabian, Milko och Sotis... =) Sååå underbart söta!!
Någon som vill adoptera ?? =)

Fick en rolig bild på Higge igår, smidigheten själv skulle springa ifrån Grålle och kom uppskuttande i soffan så det hördes och kändes. Han la sig på plats, där han var och han ser iof ut att njuta.. =)

 


Kommentarer
Camilla säger:

Vem är lilla Nova? Ni har väl inte blivit med hund? fniss



KRAM

2008-08-24 | 10:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback