Slut efter en underbar helg!

Nyår blev så kul som jag trodde, härliga vänner på besök och barn som busade sig trötta. Även vi vuxna blev trötta efter en heldag av bus och massor av mat, man är inte ung längre!
Maten skulle vi fixa, och det gjorde vi, men jag glömde att köpa hem till salladen. Jag stod ändå vid grönsakerna ett bra tag men det slog mig inte att vi skulle ha till salladen.. detta kom jag först på när vi skulle sätta oss till bords. Gaaaah.... men men... så kan det gå!

  

Efter att vi frusit häcken av oss vid tolvslaget packade familjen Lindström in sina saker i bilen och tog upp Moa. Lilla söta Moa var så gulligt yrvaken som man bara kan bli, men hon finner sig alltid och la bara sitt söta ansikte mot pappsens axel och njöt vidare.. =)

Igår kom Anton med familj förbi och stannade över natten. Melvin och Anton leker riktigt bra ihop, de skrattar och busar tills de båda slocknar av utmattning. Innan solen gick ner igår var vi ute och lekte i snön, blev pulkaåkning på vår provisoriska backa vid huset... riktigt kul! När barnen väl slocknat inför natten satte vi föräldrar oss i soffan, tysta och fullkomligt slut på energi! Vi såg några program, pratade gamla minnen men sen gav jag och Ak upp.. vi kunde inte hålla John Blund borta en längre tid. Männen satt kvar och spelade tv spel.



 

När Franz skulle gå och sova insåg de att madrassen som vi har, den uppblåsbara, var sönder.. AK hade hamnat på golvet. Blev en del skratt och försök till att rädda den men insåg att små hål av kattklor inte är lätt att fixa mitt i natten. Istället fick vi ta in vår gamla madrass från uterummet och AK fick inta soffan.

Efter en dag i pulkabacken, inte vår egen utan Frostavallen, somnade småkillarna på väg ner mot kudden. Efter någon timmes sömn och tråkiga farväl åkte Anton hem och Melvin satte sig hos oss i soffan, totalt utmattad!
Men han fortsatte prata om Anton.. om och om igen.. =)



 

Det blir fler träffar som denna... men nu är det dags för mig att lägga mig i siffan och njuta av tyyyyystnaden.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback