Verkligheten är tillbaka

På måndag börjar Franz jobba och jag kommer vara själv hemma med barnen. Jag hoppas ju att vädergudarna är med oss så Melvin kan vara ute och stöka runt i trädgården, annars kommer han bli sjukt rastlös! En annan sak på måndag är att jag börjar läsa Biologi. Japp, på distans. Jag, Malin, ska börja kompletera till djursjukvårdarlinjen. Kanon bra, eller hur!

Men hur ska tiden räcka till? Jag har ingen tid nu, eller jag gör mig inte tid. Ni vet ju själv hur man kan börja med en sak för att under tiden man fixar med det första börjar pilla med något annat och när man är klar är det allt i oordning. Det är jag just nu. Jag kan inte ta tag i saker, har så fruktansvärt mycket i skallen just nu att jag inte kan sätta mig ner och sortera in det i fack. Små små fack ordnade i kategoriet. Det skulle vara min bästa vän just nu, och då skulle jag kunna beta av det efter hand. Ett fack i taget.

Kattföreningen.. GAHHHHHHHHHHHHHHHH! Jag vill så fruktansvärt mycket men jag kan inte hinna med. Jag försöker, jag påbörjar men blir alltid avbruten. Ni med barn vet vad jag snackar om. Och sen ska man ta tag i det men ger upp efter försök nr 3576848!

NU, för ca 10 minuter sedan, lovade jag mig själv att jag ska tillägna kattföreningen minst 30 minuter varje kväll de dagar jag är hemma. Jag måste, jag har så fruktansvärt mycket att ta igen. Alla katter sm ska in på hemsidan. Alla kontrakt som ska till kassören. Alla mejl att besvara... alla ... massor mer!

Nästa måndag ska Melvin tillbaka till dagis och leka sig trött med sina vänner, på heltid! Vi har redan börjat prata om det och han inser att han snart ska få leka med sina kompisar igen. Och sen radade han upp alla fröknar och berättade att de var tillbaka från semestern. Melvin älskar sitt dagis, jag får nog börja tycka om det jag med. Men jag gillar dem, gillar inte kommunens regler bara. OGILLA!

Usch ja.. nu ska jag mejla ut om ett antal många katter som måste flytta och som vi måste ta tillbaka... =(
Vill du hjälpa till som stödhem, snälla.. hör av dig till mig på [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback