Ge mig inte fler baskelusker!!

Sedan Isabell föddes har hon och jag varit sjuka konstant! Det har knappt gått en vecka mellan våra förkylningar förrän det är dags igen. Den som smittar oss är ju storebror, han drar med sig hem en massa baskelusker från dagis och gosar in dem i både mig och Isabell! Blir han sjuk? Nope! Inte rättvist, inte alls!

Men n u var det illa, hela familjen fick influensan! Dagen innan Isabell fyllde 1 år satt jag och skakade som ett asplöv, skallen värkte och jag trodde bokstavligt att jag skulle dö! Hostan höll i sig hela natten så jag blev visad till soffan där jag fick sitta rakt upp och sova. Härligt! Men när jag vaknade var hela familjen sjuka, sambon snorade och var nära döden, sonen hade feber och lillfisans näsa rann som aldrig förr!
Men vi körde på, planen var att Isabell skulle öppna sina paket innan papsen åkte till jobb, och det gjorde hon. Memphis hjälpte till!


.. men först kela lite med Memphis...


... sen öppnar vi!

Idag har det gått en vecka och vi har just kommit ur dessa baskelusker. Hostan finns kvar, näsan rinner men ingen feber och inga svettningar! yeeeayyy!

Melvins ena dagisfröken slutade idag och Melvin hade gjort ett jättefint armband i pärlor till henne. Kl 08:00 stod han och väntade på dagis med halsbandet i näven för att ge det till Camilla. Så söt han var, mitt älskade lilla troll var så fast besluten på att ge henne detta och han väntade.. tålmodigt. Till sist kom camilla och han tog fram sin present som han gömt bakom ryggen, gav henne en kram och sen åkte vi hem. Så synd att dagis förlorar en sådan underbar fröken, men hon har sökt lyckan på annat dagis. Lyllos dessa barn!

Så idag var det bus för hela slanten, Isabell och Melvin turades om att köra dockan i vagnen som hon fick på sin 1 årsdag, vagnen är inköpt hos Hiko.se.
Issa ville lasta den med mer grejor, dockan skulle väl ändå ha en bil med sig?



Men Melvin gjorde det svårare, försök till att få lilla dockan att sitta rakt under remarna!



Imorgon är det dags för en ny intervju, jag är sjukt nervös! Så tänte gå och lägga mig tidigt för att se så fräsch ut som möjligt. Jobbet ÄR mitt!!!  Natti..



Kommentarer
angelica fyrbarnsmamman säger:

Underbart då barnen hittar en fröken som dom gillar så pass mycket. Synd bara att hon slutade nu.

2012-03-23 | 22:36:29
Bloggadress: http://tvattlapp.blogspot.com
ENDENISE säger:

det där med att bli sjuk, så är det här också. Jag åker på aaaallt och det är så tröttsamt. Kram

2012-03-24 | 19:00:44
Bloggadress: http://endenise.se
Malin säger:

Visst är det tråkigt när dessa underbara fröknar slutar, jag kände mig så trygg när jag visste att hon jobbade. Kanske är nästa lika bra... men jag kommer ha svårt att sluta jämföra.. =(



Jag åker oxå på allt.. har nog aldrig varit så sjuk som förra året och detta! Nu börjar hon på dagis på måndag, och ett år fram kommer bli katastroff... pust! Men what to do?! =)

2012-03-24 | 21:04:00
ENDENISE säger:

sv: Bilder säger alltid mer än tusen ord :D kramis!

2012-03-24 | 23:12:23
Bloggadress: http://endenise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback