Akuten, akuten ...

Måndagen blev ju inte som jag planerade direkt! På morgonen hade Isabell otroligt hög feber och vägrade äta, dricka eller svälja sin egen saliv.

Jag packade in barnen i bilen och åkte till Barnläkargruppen i Lund men efter prover hittade de inget alls, så förmodligen var det ett virus. Men eftersom hon vägrade svälja sitt saliv sparade hon detta i munnen och tillsist klöktes hon och allt kom upp igen. Trevligt!

Morfar kom och jag körde mot akuten. De skickade in oss i ett rum och efter jädrans massa timmar skickade hem oss med penicillin. De hittade heller inget mer än att sänkan var hög men satte in ngt så hon snabbare blev frisk.

Idag är hon piggare och har ätit en del. Hon pratar fortfarande otroligt lite, men det släpper nog när hon är helt frisk.
En sak har jag märkt med Melvin sedan Isabell blev frisk, han kramar och tar hand om henne. Underbar storebror som läser saga för sin sjuka syster :)


Kommentarer
Inger Maikisch säger:

De absolut sötaste barnbarn som finns! Tack för senast! Farmor

2012-10-12 | 21:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback