Välkommen herr förkylning!

Yes, det är ju september och hösten har kommit. Bacillerna flockas på dagis och vi har haft vår första förkylning efter sommaren.

Isabell började komma hem med en slemmig gulgrön sörja från näsan. Eftersom jag inte kunnat hålla mig borta från henne utan haft massor med pusskalas blev jag ju såklart smittad.
I fredags var det Melvins tur. De ringde från dagis och sa att han hade feber. När jag väl kom dit låg han nerbäddad i soffan och varmare än elementet. Det var inte mycket goo i den killen :(

Men nu mår vi mycket bättre, helgen har varit soffläge och massor av vila, så idag har vi varit symptomfria .. :)

Den 8 september börjar jag på mitt nya jobb. Jag längtar otroligt mycket just nu, att få ha säkrade timmar varje månad och en fast månadslön. Tror nog aldrig jag längtat så mycket... E jag knäpp?

Och vet ni vad jag gett mig in på? Sorterat barnens kläder. De har sjukt mycket som är för smått men även kläder som nu passar men legat på vinden ett tag. Men jag ångrar mig, det var ett sjukt jobbigt projekt! Och efter det tänkte jag röja bland deras leksaker... Massor de inte använder som ska väck ...

Och bilderna från semestern måste jag lägga in.. Massor på att göra listan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback