Malin Vs Salina = 1-0 !!

Igår vann jag över Salinas smarthet! Eftersom hon har sin sjukdom så behöver hon kortisontabletter för att hennes utslag inte ska komma tillbaka, men hennes näsa sniffar upp tabletterna jag lägger ner i hennes mat. Tro mig, jag har provat med allt, krossat dem i maten, lagt halva bitar i goda stinkande skinkbitar .. men inget hjälper .. hon bara fnyser åt maten och går sin väg. ( Kanske ska skriva att Salina är ju inte den katten man tar upp i knäet och stoppar ner en pilla i halsen... hon tycker INTE om händer... )  
Men igår gick det, jag värmde 2 köttbullar och lade ner tabletten i en liiiiten köttbullebit, och vips så var den borta!!*Malin dansade av glädje i köket* .. kanske ska vi testa med p pillan oxå ?? Jovars, den gick ner den med!! Thank u !!
Medans hon slickade sig om munnen förstod hon nog att ngt lurt var på gång... varför står den där människan och glör på mig medans jag äter?  Håll tummarna att köttbullarna går hem varje gång nu.. tidigare har de inte gjort det.. =(



Till helgen ska föreningen stå på Möllevångsfestivalen, dela ut lappar och informera om kattproblemet i Malmö. Ska bli kul, hoppas dock att solen stannar och inte förvinner bakom ett regnmoln...
Kanske kommer du oxå förbi och kollar till oss ? =))

Känner fler och fler sparkar, den lille kan verkligen hålla igång på kvällarna... inte länge, men rejäla kickar kan det komma från honom.. sen blir det lugnt. En härlig känsla, synd bara att de är så svåra att parera.. vill ju att Franz oxå ska känna av det..

Ha en bra dag.

Kommentarer
Franz säger:

E de så kraftiga sparkar, då får vi nog anmäla den lille till fotbollskola ;)

2008-07-26 | 12:18:25
Butterfly´s_76 säger:

Har också funderat på att byta blogg... Det verkar ju vara så populärt att göra det nuförtiden...Men har inte kommit tillskott ännu. Kramar om

2008-07-28 | 15:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback