Bittra folk!

Den senaste tiden har jag lagt märke till hur bittra och sura folk kan vara. Är det inte morr och suck i kön till minuten inne på triangeln så är sura miner hos människor i ens närhet. Jag undrar varför ? Vad är det som gör en så sur och irriterad att man kan börja gnälla på saker man inte kan påverka? Varför tutar bilar som idioter på bilarna längre fram vid rödljuset när det är stopp? Damen i minutenkön kan inte få ut sina pengar snabbare för att folk suckar och gnäller med sammanbitna tänder, och bilen framme vid rödljuset kan inte få ljuset att slå om snabbare för att du står bakom och tutar på honom/henne.

Jag tycker själv att jag är en rätt glad och positiv människa, försöker inte gnälla i onödan men visst .. även jag har mina dagar. Men nu i veckan blev jag faktiskt arg, och då kunde jag inte låta bli att fnysa och morra! Stod inne på Hennes & M och skulle köpa en roll on, damen framför mig i kön började bli klar. Då kommer det en dam fr sidan och ställer sig framför mig. I det ögonblicket, med mina graviditetshormoner, ville jag bara fråga vad hon höll på med .. men jag lugnade mig och tänkte att hon nog inte sett mig. Fine, det är ok.. alla kan vi missa saker runt omkring oss.
Efter Hennes & M går jag ut till salladsbaren för att handla en bakad potatis, och vem hamnar jag bakom.. jo, damen som trängdes inne på Hennes & M.
Vi står en stund och väntar på vår tur, efter ett kölappsystem, men till sist går damen förbi alla och ställer sig längst fram. När damen bakom disken ropar upp nästa nummer sträcker hon fram sin lilla lapp, men de ser ju att det inte är hennes tur utan tar rätt man/kvinna i kön. Snyltaren börjar sucka och stöna och försöker än en gång gå före i kön vid nästa sifferupprop. Fräckt som satan. Jag började koka, hade ju redan innan råkat ut för denna dam, men tjejen framför mig skrek till och frågade vad hon höll på med. Den snikiga damen sa fräckt att hon inte orkade vänta längre utan ville ha sin sallad nu.. men HALLÅ!! Tror hon att vi andra står där för att vi är mätta och tycker det är en coolhetsfaktor att hänga på triangelns salladsbar?? Nä du lilla dam.. träng dig 1 gång och jag ser mellan fingrarna, kan t.om bjuda på ett litet leende.. men 2 ggr... inte med en hungrig Melvin i magen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback