En ny vecka, nya dagar och nya samtal...

Helgen gick snabbare än tåget, som alltid.. svich och den är borta! Hade långledigt denna helg, enl schema var jag ledig halva torsdagen och hela fredagen. Underbart! Trots ledigheten har jag inte hittat på särskilt mycket, inte ens bloggat, bara tagit det lugnt och vilat upp mig. Känns skönt, ovanligt för mig att "bara vara hemma" men väldigt skön känsla!

I torsdags var vi hos barnmorskan, vårt sista ultraljud för detta barn. Preliminär vikt var 3800 med några hundra gram + och - . Känns helt ok, jag har ändå slagit vad om att det är en 4 kilos eller tyngre, som Maria skrev i ett mail förra veckan.. " Malin, våra barn kommer själv kunna cykla hem efter förlossningen". Ungefär så känns det!
Efter barnmorskebesöket åkte vi ut till Barnringen som ligger ute vid jägers. Där bokade vi vår vagn, en Teutonia Mistral S, och vi var redo att hämta den. Vi hämta vagn?? Jag och Franz var lite tysta hela vägen dit, kanske var det ett stort steg för oss.. igen?? verkligeheten kommer mer och mer ikapp en, man inser att NU är han snart här. Sängen står klar, vagnen hämtad och skötbordet på plats.. vi ska bli föräldrar!

... visst är den fin ...

Personalen ute på Babyringen gick igenom ALLT som handlade om vagnen, förklarade, visade, fick oss att testa och såg till att vi gick därifrån nöjda och glada. Jag rekommenderar denna butik, de är underbara och lyssnar verkligen på vad man behöver.. ingen tendens att sälja på oss det dyraste. Nope, då hade vi inte haft en Teutonia idag.. vi tittade på mycket dyrare vagnar när försäljaren tog tag i oss .. !! =)

Fredagen bestod av vila och vattengympa. Så skönt det är att glida ner i bassängen och känna hur magen bara lyfter iväg och "försvinner"! Ingen tyngd, utan jag väger på nytt enbart 50 kg .. skönt! Men när det är dags att gå upp känner man hur kilona tränger på en igen, tyngd efter tyngd läggs på magen samtdigt som man tar ett nytt steg upp ur bassängen. Det gäller att hålla i sig, det är en enorm skillnad och magen gör att man faller framåt....
Tidigare på dagen hämtade jag ett paket på posten, en tröja som jag skickat efter. Den kom i en miniminikartong istället för i ett mjukt paket som det brukar. För att jävlas satte jag kartongen på golvet, visste att Rudolf och Higgins "ala kartonglover" skulle försöka tränga sig ner i den, men ändå hade jag i tanken att den kunde vara för liten och de gav upp. Men icke.. har hittat dem båda, nerklämnda i denna lilla kartong! Och ja, de har annat myspys att ligga på/i runt om i lägenheten.. bildbevis:



 


I lördags var vi hemma hos mamsen, hon fyllde 61 i veckan så vi tittade förbi och åt en massa gott. Satt där i flera timmar, snackade och mumsade på sötsaker.. Mysigt, .. GRATTIS MAMSEN!!!  

Egentligen hade jag fler pass kvar på taxi Skåne, men känner nu att jag inte kan sitta still i så många timmar. Jag får riktigt ont i ryggen och kan inte röra mig efter ett antal timmar, så nä .. nu får det räcka. Har jobbat så länge jag känner att jag kan så passet i söndags togs bort. Istället var jag och Franz ute och gick lite i stan, röra höfterna och ta en fika på stan. På vägen hem gick vi igenom rörsjöstan, parken, och insåg att hösten är här.. e det inte vackert?

 

Att köpa ngt på stan var inte planerat. men vi hittader lite roliga böcker inne på Designtorget som vi köpte.. nu ska vi bara skriva i dem mé .. *skrattar* ..



 

Att stiga upp imorse var inget kul, jag var seg och blev andfådd för minsta lilla. Det var inte min dag, men nu har jag kurat ner mig i soffan med en katt på var sida.. mysigt..

Stor Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback