Plaskandet är igång!

Babysimmet kom igång igen, idag var det första gången på fortsättningskursen. Melvin visade inte alls rädsla för vattnet, utan så fort Franz och lillkillen kom ner i bassängen så plaskade han med båda händerna.. och det ordentligt!
Hela ansiktet sken upp, nu var han i sitt esse.. vatten är livet!!



 

Efteråt var han trött och hungrig så vi körde snabbt hem där han tog en liten powernapp för att sedan äta sig mätt och fortsätta krypa omkring. Det nya är att resa sig mot bordet i vardagsrummet MED sin snuttefilt. Ser väldigt roligt ut, han är koncentrerad till max och när han på skakiga ben står upprätt inser han att ett problem har uppstått, har har bara en hand att hålla sig i för snuttisen är ju i den andra. Hur ska han nu göra? Han kollar frågande på mig för att sen blicka tillbaka på snuttisen. Böjer sina knän lite nätt som om han skulle sätta sig ner igen, men reser sig och kollar på mig igen. Jag ler och han besvarar det med ett skratt. Till sist släpper han taget och landar på baken, en mjuk blöja. I handen har han fortfarande sin snuttefilt, den släpper han sällan ifrån sig..

Nu är jag på jobb, igen. Har inte hunnit sova innan jag började kl 17 och jag jobbar till 02. Verkligen en utmaning, kommer vara aningen trött imorgon...*gäsp*

Natti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback