Kalas två dagar i rad!

Hela förra veckan var jag på utbildning för att ha chans till ett nytt jobb. Det har varit tufft, mycket information, liten lokal med absolut inga som helst tecken på luftkondition! Efter två timmar var man seg, trött och hade huvudvärk.. men det var till att bita ihop om man vill ha chans till ett jobb!


Paketöppning innan vi åkte till mormor...


... men inslagspappret var roligare än själva presenten..=)

Det tråkiga är att jag missade att vara hemma på Melvins 1 års dag. Mormor hade honom hela dagen och vi hämtade honom efter kl fem. Min lilla prins, glad att jag kom men han ville absolut inte hem! =)
Resan i bilen satt han helt tyst, det är inte likt Melvin. Väl hemma klädde jag av honom och gav honom en liten poweernapp, han somnade direkt! Mormor hade kört slut på honom.. =) Efter sin lilla tupplur blev det mer paketöppning och massor av pussar och kramar!

 
Svårt att välja vilken present han ska dra i..

I helgen var det kalas, både på lördagen och söndagen firade vi lilla busungen! Polarna kom på lördagen och busade till det, medans släkten gästade oss på söndagen! Jättekul att träffa alla och att få ha ett första kalas för vår lilla gosse!



 

Tårtan bakade vi själv & det tog en jädra tid innan vi fick in rutinen på sugarpast och annat! Fy fan säger jag bara, men det blev en tårta .. sen om den liknande Thomas Tåget eller inte spelar väl ingen roll??!! Eller?? *fniss*
Söndagens tårta blev mycket bättre, men då hade vi ju övat dagen innan.. blev mer lyckat!





 

Är sjukt trött idag, kursens sista dag som slutade med ett test. Var så nervös inför testet men det gick bra, jag fick godkänt så nu har jag ett jobb som timanställd. Kan styra det rätt bra själv, är ju både dagar och kvällar men det bästa är att jag har ngt annat än den där förbannade A-kassan! Och jag kan inte vara arbetslös, kommer få panik att bara gå här hemma... Så på torsdag har jag mitt första riktiga arbetspass..=)


.. och klart ska det vara lite juligt när man kalasar en Lucia dag ..=)

Nu ska jag sova.. Natti..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback