Ett leende..

Dagarna med Melvin går snabbt, vissa dagar mer intensiva än andra. Han e go vår lilla son, men ack så jobbig när det gäller sovbiten. Nu somnar han lättare, men det är bara små snuttar av sömn han tar... vips så är han vaken igen. Vad jag hinner om dagarna? Inte mycket får jag erkänna. Ena sovstunden passar man på att duscha, andra sovstunden blir det frukost.. och så tar jag mig genom en dag .. i etapper!


Hmm.. vad ska jag hitta på för bus idag ?

De vakna timmarna jollras det och snackas, han har börjat med roliga ljud. I veckan när vi stod och bytte blöjor började jag att gosa med honom och le lite, och det fick jag snabbt tillbaka ett leende från min son .. varmt och gulligt med jollring som följd. Jag blev jätteglad, det tog verkligen över tröttheten som ligger över en. 


... pappa.. kallas det peruk?

Men när kvällen kommer blir det en ny kamp, han vill inte sova. Melvin är så trött, kan knappt hålla sina söta små ögon öppna men ändå ska det skrikas och vara med och kolla vad som händer. Händer inte varje kväll, men rätt ofta... 
Lite tråkigt, för man kämpar med att få honom att sova i någon timme och när han väl somna är det av utmattning och kvällen är över för oss päron och det är dags att själv krypa till kojs. Känns som om det tär lite på en att man inte få en lugn stund.. men det är väl så det är!!?? Det får mig iallafall att inte vilja hitta på saker, jag orkar helt enkelt inte...*suckar lite trött*


Higge håller Melvin sällskap i soffan ..

Just nu håller Franz på att försöka natta honom och jag kollar lite om dop. Det är snart dags känns det som.. spännande..

Kram till er.. 

 


Kommentarer
Zara säger:

Han är så söt den lilla busen! Vi måste snart komma och hälsa på igen. Hoppas verkligen sömnen blir bättre snart =( Kram.

2009-01-17 | 18:33:04
Anonym säger:

Det är tyvärr så det är. När liten somnat...ja då är man själv så trött att det inte blir annat än sängen för en själv med. Ett tips är barnvakt någon timme här och där för kanske ett biobesök eller en middag på tu man hand. Så gjorde vi i början och det var guld värt.

2009-01-17 | 19:33:39
Else säger:

En klen tröst - men det går över!! Jag lovar! Passa på att sova på dagen när han sover, man behöver det, om det så bara blir en halvtimma. Lägg honom i er säng och sov bredvid på dagarna, så sover han lite längre. Istället för att fara runt med en massa "måsten". Dessa sk. "måsten" springer ingenstans. ;))

2009-01-19 | 19:36:20
Bloggadress: http://elsessida.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback