Inget plaskande idag

Melvin har inte varit sig själv idag, han har sovit dåligt och inte somnat som han brukar. Så nattningen innan babysim gick inte alls idag, efter 1,5 timme gav jag upp och vi gick aldrig och plaskade. Det hade inte gett honom ngt, så bättre stanna hemma och försöka få vår övertrötta son att sova.



 

En nattning med Melvin går relativt snabbt, allt från 5 min till max 15 .. underbart. Men inte idag, så ngt är på gång. Med tanke på att han redan vaknat efter att ha somnat inför natten så VET vi att det kommer bli en lång natt, vi känner vår son .. =( Stackare, kanske en förkylning som håller på att bryta ut eller kanske nya tänder.. men ngt är det iallafall.



Veckorna går snabbt, men jag och Melvin hinner massor om dagarna. Vi träffar andra barn och deras mammor eller så sitter vi själv i parken och leker i sandlådan. Han bara älskar att gräva runt, men han har iiiingen aning om vad han sysslar med!
Idag började han gå ordentligt med sin "lära-gå-vagn". Det har varit trögt men ikväll var det full rulle på honom, fram och tillbaka över golven. Jättekul! Kanske han snart vill gå med oss, när vi håller honom i värmen.. just nu vill han inte alls. Han lyfter upp benen som om han ska sätta sig i luften.. ser lite kul ut.. =) Krypa går ju snabbare!!



Dammsugaren är hans favorit, så fort vi sätter ner honom på golvet så kryper han direkt fram och bärjar jollra. Dammsugaren kul! Mååånga roliga knappar att trycka på och en sladd som man kan dra i!!
Herrejisses, en dammsugare!! Men ja... så länge min son är nöjd så..=)

Nu ska jag fortsätta korrigera bilder, jag tar en hel del på familjen men hinner inte fixa till dem..blä..

Natti Natti..

Kommentarer
Jennie säger:

Det är inte alls ovanligt att barn sover dåligt kring en ny fas i sitt liv. I Melvins fall så tror jag att det handlar om den nya fasen att börja gå. Amanda hade det så varje gång något nytt hände: krypa, gå, prata etc. Det höll i sig ca 14 dagar varje gång, sen var allt tillbaka till det normala igen...slog aldrig fel.

Min granne har just nu samma med sin dotter, som börjat försöka sig på att krypa.

Melvin håller på att bli en stor gosse...det tar på krafterna. Många intryck som ska bearbetas och då kommer sömnrutiner i andra hand.

2009-10-03 | 20:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback