Bara till låns!

En gammal arbetskamrat sa till mig en gång när vi pratade om våra husdjur, att vi "bara har dem till låns" .. och hon har så rätt. Det är bara under en begränsad tid som vi får njuta av deras närvaro. Önskar man kunde ändra det, att de var lika starka i kropp och själ som vi människor.

Nu känner jag panik inför att hon är så sjuk, matktlös!! Kanske är det bara en släng av hennes förkylning.. men jag börjar tvivla. Skrållan verkar piggare, hon får vätska av mig fler ggr i timmen men väldigt lite varje gång så det inte kommer upp igen. Fisken jag kokade ratade hon, Skrållan älskar fisk! Hon är den som klättrade längst spisen när hon kände lukten av kokt fisk .. idag rörde hon inte ens näsborren. Min Skrållan!!

Nu sover hon med ett öga halvt öppet, riktat mot mig. Hon vill väl ha koll på mig så jag inte tar tag i henne och tvingar i henne vätska. För sur är hon, riktigt arg på mig ... =( hon förstår inte att jag bara vill hennes bästa!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback