Imorse vaknade jag av en spinnande katt ...

Imorse satt hon där, min lolla Skrållan och väckte mig med sitt spinnande. Denna lilla kropp brukar göra så när hon tycker det är dags för mig att gå upp, och det gjorde hon även denna morgon! Jag blev överlycklig, det är enorma framsteg!


Soff-drottningen!

I tisdags tog jag Skrållan till veterinären för dropp, hon låg inne en hel dag för att vätska upp sig. Väl hemma sov hon gott, hon hade ju varit på värsta resan . Lite då och då tittade hon upp på mig med sur blick för att sedan sucka och lägga sig tillrätta igen. Om hon bara visste att jag gör detta för henne... men det tror jag hon vet innerst inne.

Efter veterinärbesöken har det gått sakta men säkert åt rätt håll, nu äter hon iallafall själv. Flera ggr igår gick hon runt i lägenheten, lika förvirrad som tidigare, för att sedan lägga sig ner och sova en liten stund. Jag är så glad, förkylningen som kunde bli hennes sista har börjat gå över och hon börjar repa sig!!  Men tänk vad en vanlig förkylning kan göra på en sådan gammal katt.. usch..


Lillebror Grålle vill oxå ha uppmärksamhet!

Hon blev iallafall veterinärernas favorit, "utbrytardrottningen" kallade de henne när jag kom och hämtade henne. Med sitt lilla huvud lyckades hon komma förbi gallerburen gång på gång, så de fick bygga ngt provisoriskt för att hålla henne på plats. Om hon var sur? Nädå, hon spann och var nöjd eftersom hon fick som hon ville.. allas uppmärksamhet! Ja, vad ska jag säga.. min dam vet hur man gör.. =) !!

I fredags var hon på besök hos veterinären igen, dropp för andra gången. Det var mest för att jag ville ha henne uppvätskad inför helgen, för skulle ngt hända så är det mesta stängt.. =(
Hon tog även den dagen hos veterinären mycket bra, lite trött när vi kom hem men hon har hämtat sig otroligt bra. Min älskade dam är stark... =)

Nu äter hon och är i stort sett som innan, men hon har nog någon vecka kvar innan hon hämtat sig ordentligt. Är bara så glad när jag ser henne tigga mat, då vet jag att min prinsessa är frisk igen.. !! =)


Nog sveriges goaste babygump!



Kommentarer
Zara säger:

Åhh vad skönt att hon är bättre!

Och du, den där rumpan!!! Haha, den var tjusig den =)

2009-09-29 | 07:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback