Bok efter bok!

Jag har kommit in i en läsfas, det har blivit fem st böcker på två månader. Rätt skönt faktiskt, får ofta en riktig hemlängtan för att bara få sätta mig ner och läsa ett stycke.. eller två! Jag kommer ofta in i perioder där jag läser nonstop för att sedan inte läsa på väldigt länge. Kommer inte ihåg när jag sist satte mig ner med en bok, kan ha varit när jag väntade Melvin... men det var iallafall ett tag sedan. På min födelsedag i december fick jag två böcker av Franz, som en liten ploj till min verkliga present, och den ena boken tog jag tag i direkt. Jag gillar att läsa verklighetsbaserade böcker och denna kan man lugnt säga var just en sådan bok.. "Blondie" av Birgitta Andersson. Den var en väldigt rå bok men bra, jag läste ut den väldigt snabbt.. kunde inte lägga den ifrån mig!

    

I min bokhylla står massor av böcker jag köpt men inte har läst, så när Blondie var slut var det bara att kolla vad jag skulle läsa härnäst. Det blev ännu en sann berättelse.. "14 år till salu". Även detta var en bra bok, men man blev chockad att detta kan hända ...
Sen hände ngt, jag hittade en bok som inte var verklighetsbaserad.. "små citroner gula" Vet faktiskt inte VARFÖR den står i min bokhylla och jag kan inte komma ihåg att jag själv skulle köpt den. Som sagt, verklighetsbaserade böcker är ngt för mig, inte vanliga romaner. Men denna var riktigt bra, så jag gav mig själv en ny utmaning.. att läsa ytterligare en "vanlig" roman... "Marionetter". Och denna fastnade jag i direkt. Varje sekund jag hade över tog jag fram boken, lunchtid, pendlingen på tåget, när Melvin lagt sig... och jag tänker på den fortfarande nu när jag läst den klart. Jag vill veta mer, fortsättningen.. VAD HÄNDER??!!

Nu har jag hittat tillbaka till det jag gillar bäst men boken var väldigt jobbig att läsa. När man själv fått barn går det inte att läsa eller se ngt där barn far illa. Som i denna boken. Flera ggr blev jag så förbannad att jag ville bara stänga igen den, men jag var tvungen att veta hur det gick.. så jag läste den hela vägen..."När blodsbanden brister". Det sjuka är ju att detta har hänt, i Sverige, där de säger att vi har bra rättskydd och lika bra lagar. Men det gäller visst inte när barn far illa... blir så arg och ledsen!

Nu är jag på jakt efter en ny bra bok.. kanske ska man ta vägen förbi en pocketshop på vägen hem från jobb imorgon? :)

Ha en skön kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback