Kanske dags att förbereda... ???

Nu har vi bestämt att det lilla rummet ska bli ett barnrum, och vi har börjat flytta ut skrivbord och annat. Men mer än så har vi inte gjort. Igår innan fotokursen var jag på Ikea och köpte lite småsaker, både till barnrummen och till vårt lilla "kontor". Nu ska man bara ta tag i det... snart.. snart.. =)

Idag var det en dag utan mitt projekt i en BRF föreningen. Känns konstigt, har haft det i snart ett år men nu ska jag inte dit fler ggr, projektet börjar gå mot sitt slut och jag har bara lite administrativt kvar att göra. Istället ska jag hjälpa en annan avdelning och det skulle börjat idag men systemet var inte riktigt klart så jag får starta imorgon istället.


Rita är livet !! ( .. ohja, blomman är målad av Melvin.. jag lovar!! )

Lämningen på dagis igår gick mycket bättre, han blev inte alls så ledsen och arg som han har blivit de andra dagarna. När Franz hämtade honom efter jobb ville han knappt hem, och det känns skönt att få se.. det börjar kanske gå mot rätt håll??!! Trodde jag! Imorse var det samma sak igen, han var både arg och ledsen men vi vet att han efter 10 min leker som vanligt med sina kompisar, äter sin frukost och busar vilt omkring. Det är bara att pussa hejdå, vinka i fönstret och fortsätta gå. Måste erkänna att det nu går lägttare för mig att lämna, första veckan mådde jag riktigt dåligt. Mitt mammahjärta krossades vid varje lämning, jag satt och halvbölade i bilen på väg till stationen, men detta känns nu mycket bättre. Jag vet ju att han reder det perfekt. Melvins lilla fläskläpp är borta men istället har han ett redigt blåmärke på kinden .. =)

En rolig sak som hände under dagen, måste bara ta upp det här.. =) Lite komiskt är det faktiskt! Jag skrev på facebook att jag hunnit städa och tvättat bilen innan jag hämtade Melvin på dagis och även hunnit läsa lite i min bok. Snabbt kom det vissa kommentarer och mejl om att man inte ska ha barnen på dagis när man är hemma .. bla bla bla. Kanske skrev jag klumpigt på min status, jag tänkte mig inte för att vissa kanske läser meningen ordagrant, men jag la inte ner någon som helst tid på raderna jag skrev. Det jag inte skrev var ju heeeeela långa berättelsen hur jag fick sluta tidigare ( se ovan ang systemet på jobb ), tankade bilen på väg hem körde även in bilen i en "göra det själv" tvättomat eftersom bilrutorna var så smutsiga att jag knappt kunde se ut genom dem. Vägarna är ju inte rena direkt, all snöblask, salt och annat gör att bilen blir igengrodd av skit! När jag gjort denna snabbtvätt städade jag ur allt papper och annat som låg bakom Melvins bilbarnstol. På väg hem ringde jag dagis, de skulle snart äta mellanmål och tyckte att jag skulle vänta med att hämta honom så han fick det i sig. Bor ju enbart 5 min från dagis så jag hann hem och läsa två korta stycken ur min bok innan jag hämtade hem busungen! Men folk tog det som om jag varit hemma i stort sett hela dagen och städat hus och bil, legat i soffan och läst bok mm... jag kunde bara skratta åt det, att man reagerar på detta sätt.
Men visst, jag kunde ha skrivit det annorlunda...men jag menar...  *skrattar*


Men visst blev bilen fin? Nu ser man iallafall att det är en bil!

Jag kommer nog inte skriva mycket mer sådant på fejjan ... =) inte för att jag inte kan ta det, men så fruktansvärd onödig energi som tas. Men jag vet ju sjölv vad som är rätt och fel, vi har inte Melvin på dagis i onödan, utan är vi hemma är han hemma. Är det lov eller annat som gör att dagis håller låg profil så tar vi oss ledigt. Som nästa vecka, då har Melvins dagis enbart vikarier eftersom de har planeringsdag och då kommer jag vara hemma med honom. 

Så.. nu har jag fått gnälla av mig lite, jag behövde verkligen skriva av mig av denna relativt roliga berättelse....

Kram på er!


Stor medicinboll!

Kommentarer
Anonym säger:

Det var verkligen en rolig berättelse, jag skrattade gott, för att sedan bli lite irriterad. Du behöver verkligen inte försvara dig Malin! Jag är av den fasta övertygelsen att glada föräldrar gör glada barn, uppoffrande föräldrar ger barn med skuldkänslor förr eller senare i livet. Vad jag är mest fascinerad över är att folk orkar och har tid att lägga sig i! Gör något vettigt, umgås med barnen eller ut och promenera, istället för tusan! Förlåt, du behöver inte lägga ut denna kommentar om du inte vill. Den var mest som ett "heja" till dig! Kram

2011-02-03 | 09:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback