Saknar min vårdcentral i Malmö!

Man ska absolut inte behöva vård om man bor i Höör! Att ringa deras vårdcentral är ett stort projekt, eftersom man aldrig kommer fram. Man blir inte ens placerad i en kö utan man möts av en vänlig röst som säger : "just nu är vi överbelastade så var vänlig och återkom". Förra gången jag behövde en tid gav jag till sist upp och åkte dit, de har en såkallad "drop in" i mån av tid. Där satt jag i ca 2 timmar innan jag fick förklara varför jag var där. Hon gick iväg och återkom med en tid 2,5 timme senare. Jaha! Det som gör det extra roligt är att det sitter en lapp i väntrummet som säger att de prioriterar telefonen mellan 08:00-09:30 så de som sitter och väntar kan bli drabbade.

Så igår när jag försökte nå dem under de första timmarna på morgonen kom jag inte fram. När jag väl hade turen att få prata med ngn hade de inga tider kvar, utan hänvisade mig till helgöppet i Eslöv. Så imorgon ska jag ringa dem om jag inte mår bättre, denna förkylning med ont i bihållorna vill inte ge med sig.

Vädret igår var katastrof i Höör! Det regnade och snöade om varann samtidigt som det var stormvindar. Jag vägrade gå ut i onödan, så jag och Melvin stannade hemma och hade pysseldag! Jättemysigt! Sen somnade vi båda efter lunch och vaknade igen tre timmar senare!! Så gott det var att få sova! Jag behövde det verkligen med min feber och förkylning som tog på energin, men även Melvin verkade behöva lite extra sömn! Han var fortfarande trött när jag gick in och väckte honom, drog på sig och ville egentligen inte gå upp. Men till sist sträckte han på armarna och mumlade om att täcket skulle med. Så vi satte oss i soffan med täcket och kollade på Musse Pigg när Memphis dök upp och la sig i Melvins knä. Lillkillen blev så glad att han sa inget utan leende berättade en del. Sen klappade han memphis nätt och mjukt resten av mystiden.. =)





När lillkillen lagt sig började denna tjej ett projekt.. leta fram alla Melvins gamla kläder! Finns en del vi kan återanvända nu när tjejen kommer, resten blir väl att sälja eller ge bort.. får se vad jag gör. Är ju inte den som orkar lägga ner tid på att lägga ut sådant på tradera/blocket.. men samtidigt är det ju en del kläder som ger pengar i Melvins lilla kassa.. :) Men det tog tid.. och det var massor att gå igenom!



Lillkillen har somnat, den andra, Maikisch Senior, spelar nog spel.. själv ska jag lägga mig i sängen med en bra bok. Ska jobba inatt men ska inte gå och sova än, utan väntar några timmar till.

Ha en skön dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback