Kaos nattetid!

Vet inte alls vad som har hänt men Melvin har börjat vakna kväll/nattetid och vägrar att somna om ifall det är Franz som kommer in i rummet. Han har blivit så fruktansvärt mammig, i alla lägen! Ska det bytas blöja och Franz tar honom ska jag vara med, ska jag på toaletten ska han vara med, ska han få vatten ska jag ge honom det.. bara jag som gäller. Och hur kommer detta sig? Är det en fas de går igenom?
Och inte nog med det, han är omöjlig att lämna på dagis. En jobbig period just nu, han gråter och släpper verkligen inte taget om min jacka. Dessa små händer håller hårt i tyget och vägrar släppa... mitt mammahjärta håller på att spricka just den sekunden .. ( och flera timmar efteråt ). Veckan med inskolning gick bra, sen kom helgen och sen blev han sjuk.. så det blev ett långt uppehåll, så jag kan förstå honom.
Men eftersom vi inte haft detta problemet tidigare, han har aldrig varit ledsen på dagis förutom lite "smågnällig" i slutet av december på det gamla dagiset. Men skrika och gråta är inte något vi är vana vid... jättejobbigt!


En trött kille i soffan...

Annars flyter allt på, även på jobb trots att jag hoppar mellan olika avdelningar. Allt för att få in pengar nu innan man ska gå på mammaledighet, vill inte ta av mina mammadagar än.. de ska sparas så jag kan vara hemma i all evighet.. *önskar*! pendlingen går bättre och bättre, gillar verkligen de nya pågatågen! De är rymliga, tysta och verkligen härliga att sitta i! Folk stirrade lite konstigt på mig i tisdags när jag stod på perrongen men vägrade gå på det försenade öresundståget! Efteråt, bara några minuter, skulle ett pågatåg dyka upp och det ville jag vänta på! Det var så in i attans kallt men jag orkar inte stå i 35 min på ett överfyllt och tråkigt öresundståg när jag kan få sitta mysigt på ett pågatåg!


Me like de nya tågen!

Kolla filmen.. lite mörk men man ser alien som befinner sig inne i magen.. scarry.. =)

http://www.youtube.com/watch?v=W6HGW5ViixE


Ha en underbar helg!



Kommentarer
Else säger:

Hej Malin!

Barn har alltid faser när bara mamma gäller, eller bara pappa för den delen. Han går igenom en omvälvande upplevelse i sitt liv just nu med nytt dagis och nya kamrater. Det har säkert en del med saken att göra att han vaknar på natten.



Det bästa ni kan göra är att antingen tar du honom direkt, så slipper ni gråt och tandagnissel. Eller så får Franz ta konflikten. Rycker du in och "räddar" Melvin varje gång så förstärker du bara hans uppfattning om att "Pappa duger inte". Så bestäm er för hur ni vill göra och stå fast vid det. ;))



Kram!

2011-01-29 | 09:45:53
Jennie säger:

Japp det är en fas! Amanda har också haft sådana då och då. Kan också vara så att han känner att det är förändringar på gång nu när lillasyster snart kommer. Det kommer att gå över.

Kram

2011-01-29 | 16:03:53
Malin säger:

Är nog en stor blandning av flytt, nytt dagis nya vänner och en liten som är på väg... precis som ni skriver. Men det är en påfrestande period, helst för Franz som verkligen kämpar sig tillbaka. Men jag kommer inte till räddning, utan vi har alltid uppfostrat Melvin så att båda föräldrarna duger och ska vara där för honom. Så vi fortätter som tidigare bara det att vi är inte vana vid detta utan får ta varje dag som den kommer.



Jobbigast tycker jag är dagis, där känner jag mig verkligen maktlös!Som tur är e Melvin den enda inskolningen nu så de har all tid i världen för honom när han gråter sig tröstlös. Men även det kommer bli bättre, vi har en period nu som alla säkert har gått igenom.



Tack för era stödjande ord, man har inte direkt varit med om detta tidigare.. =)



Kram på er!

2011-01-29 | 20:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback