Känns som fredag

Dagen i Malmö gjorde denna damen väldigt trött, helt slut när jag kom hem. Stressade på morgonen för att få båda barnen klara och mätta, och körde sen in till Malmö och hem till mormor. Blyga Melvin kom på besök och jag och mamsen fick oss ett gott skratt i bilen... isabell? Jodå, hon sov som vanligt.

Och besöket på det gamla dagiset gick jättebra, han var blyg till en början men kom inte undan fröknarnas kramar och Adams jakt på att leka. Efter en liten stund var han igång, så underbart att se. Önskar att det fanns ett liknande här i Höör... bättre kunde Melvin aldrig få det.
Vet att många nu tycker att jag överdriver, men jag gör inte det. Stor skillnad på personal och regler, och nu när lillkillen enbart går  timmar,  timmar om dagen, har jag märkt hur de prioriterar.

Imorgon ska jag ringa till rektorn för området där Melvin går, jag accepterar inte att de har 3 timmar om dagen för att barnen inte ska få äta. Att enbart vara där så få timmar stimulerar inte ett barn som Melvin som tycker om att leka med sina vänner, tycker om att följa med på utflykter osv. Men det kan han inte, han får inte eftersom han enbart har 3 timmar om dagen och får isåfall stanna kvar på dagiset medans de andra i hans grupp går iväg. Jag vägrar acceptera det, och jag kräver att han ska få gå 5 timmar om dagen, 3 dagar i veckan. Och japp, jag betalar gärna för maten om det nu är det som är problemmet. Ingen mobbing eller uteslutning ska drabba min son för att han har fått ett syskon.. inte en chans!

Nä.. dags att sova.. =) Det blir nog en lång dag imorgon med många samtal...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback