Småländskt

Idag kom en del av Småland på besök, farmor och farfar tittade förbi. Det var ett tag sedan de såg trollen och kände att de ville komma förbi!
Efter mycket grillning och annat mums åkte de hem igen och jag gick och nannade för att orka jobba natt!


Timon när han lugnat sig...

Eftersom de hade med sig vovven stängde jag in katterna i vårt sovrummet, men Melvin ville visa farmor vårt rum och öppnade dörren. Ut kom Timon, killen som inte vill vara instängd, och det första han såg var hunden. Jag har nog aldrig sett en katt fluffa upp sig så mycket. Sekunden efter fick jag plocka ner honom från gardinen. Han fräste, spottade och svansen var en stor piprensare!

Igår när vi var på Citygross och handlade hittade vi nya skor till Isabell. Eftersom nu allt har blivit så hightech även där så scannar man ju själv in allt och lägger i påsar som finns i en vagn. Väl framme vid kassorna så betalar man bara, snabbt och enkelt. Ja.. ni vet. På Citygross i Höör är leksaker, kepsar och skor först när man kommer in och sedan har man resten av affären framför sig innan man kommer till kassorna. Så en dag då man storhandlar kan det ta ca 1-1/2 timme innan man är klar, vilket gör att man glömt vad som ligger längst ner i påsarna. Typ.. ett par skor med larm!! Vi märkte inget, systemet sa inget och inga larm tjöt! Vi märkte detta idag när vi skulle ta dem på henne, att det satt ngt stort hårt plast på sidan. Suck! Bara att åka tillbaka och berätta hur det låg till och hon var inte alls förvånad, jag var alltså inte det första... !




Imorgon är det kalas, ska bli kul! Melvin är taggad att få träffa Minna igen.. Lovely love??

Nu måste jag följa schlagern lite.. Så jag vet vad folk pratar om!


Kommentarer
Theres säger:

Ja herregud, Minna fick ju hårklämmor av Melvin så nu är det nog lite kärlek kanske ;) Däremot vill Isabell snärja Theo så får hon nog lägga in en stöt snart då Theo, förra veckan, hade pussat Ellen J på munnen! ;)

2012-05-27 | 20:29:43
Bloggadress: http://stratess.blogg.se/
felicia - fotokobran säger:

dagens fråga: har du tagit årets första dopp än? :)

http://fotokobran.se/2012/may/har-du-tagit-arets-forsta-dopp-an.html

2012-05-27 | 21:17:55
Bloggadress: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback